כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מצננים את ההתלהבות

ארה"ב: שום דבר לא סגור בין ישראל לסעודיה

אחרי האיתות מכיוון הבית הלבן בשבוע שעבר על התקדמות משמעותית במגעים בין ישראל לסעודיה, ארה"ב מצננת כעת את ההתלהבות: "יש עוד הרבה עבודה, נושאים מרכזיים רבים נמצאים על שולחן הדיונים"

ארה"ב: שום דבר לא סגור בין ישראל לסעודיה
סעודיה צילום: Pixabay

סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית מצנן את ההתלהבות בעניין המגעים בין ירושלים לריאד, ובמסר שבעביר אתמול אמר: "אין מסגרת רשמית ואין תנאים שמוכנים להיחתם. יש עוד המון עבודה, אנחנו ממשיכים בתהליך והרבה מהאלמנטים המרכזים לנורמליזציה נמצאים על שולחן הדיונים".

דברים אלו הגיעו אחרי שבשבוע שעבר דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב קירבי שאמר כי "הצדדים גיבשו מסגרת בסיסית למה שנוכל לחתור אליו".

קירבי הזהיר כי "כמו בהסדרים מורכבים אחרים, כמו זה, כולם חייבים לעשות ויתורים". קירבי הוסיף: "אנחנו ממשיכים לעבוד על זה". "הסכם בין סעודיה לישראל יועיל לשתיהן, לאינטרסים של ארה"ב ולכולם באזור", הוא הוסיף כי "עד שלא ננהל מו"מ על הכל, לא נוכל להגיד שדנו במשהו סופי".

עוד לפני כן דווח כי ערב הסעודית נחושה להבטיח הסכם הגנה צבאי המחייב את ארה"ב להגן על הממלכה בתמורה לנורמליזציה עם ישראל ולא תמנע מלחתום על הסכם גם אם ישראל לא תציע ויתורים גדולים לפלסטינים לגבי מדינה פלסטינית.

ארצות הברית סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד