י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משרד הבריאות מגיב

חלב מיובא מחו"ל: האם לפרות יש דלקת

בבדיקה לחלב שמיובא מפולין נמצאו רכיבים שעלולים להצביע על כך שלפרות יש דלקת. במשרד הבריאות מרגיעים ואומרים "היות ומדובר בחלב מפוסטר אין לכך השלכה על בטיחות המוצר"

חלב מיובא מחו"ל: האם לפרות יש דלקת
חלב צילום: pexels

גורמים בענף החלב ביצעו בדיקה לחלב שמיובא מפולין ועל פי ממצאים ראשוניים, נמצאו בו רכיבים שעלולים להצביע על כך שלפרות יש דלקת. כך דיווחה עינב קרנר בגלי צה"ל.

ממשרד הבריאות נמסר: "מוצרים מיובאים שנמכרים או מיוצרים באיחוד האירופי יכולים להגיע במסלול הירוק, הצהרות היבואן נבדקות ובאופן מדגמי נבדקים גם מוצרים בדרכי השיווק. לפי תוצאות הבדיקות, יש ערך גבוה יחסית של תאים סומטיים, אולם היות ומדובר בחלב מפוסטר אין לכך השלכה על בטיחות המוצר".

בתוך כך ב-ynet דווח כי מנכ"ל מועצת החלב איציק שניידר שיגר מכתב התראה ליבואן החלב של רשת 'מחסני השוק' ובו כתב לו כי השם שניתן לחלב, 'הר חרמון', הינו מטעה והוא דורש כי השם ישונה בהקדם.

שניידר טען במכתבו כי "שימוש בשם הר חרמון לחלב מתוצרת פולין מטעה את הצרכן הישראלי לחשוב כי מדובר בחלב ישראלי והוא עתיד לגרום נזקים ליצרני החלב ולמחלבות בישראל, כמו גם לצרכני החלב בארץ. הנכם מתבקשים לחדול לאלתר בשימוש בשם שבנידון ולהימנע משימוש בכל שם אחר שיהיה בו להטעות את הצרכן להאמין כי מדובר בחלב ישראלי.

נודה אם תאשרו לנו בחוזר בתוך שבוע ימים מקבלת מכתבנו זה, כי תפעלו בהתאם לנדרש, שאם לא כן, נאלץ לשקול נקיטת הליכים משפטיים נגדכם".

חלב ייבוא דלקת פרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד