כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גינויים חריפים

האפיפיור זועם על יריקות לעבר נוצרים בירושלים

דיע אבו נסאר, דובר הכנסיות הקתוליות בארץ, אמר לגל"צ כי תופעת ירקות על נוצרים בירושלים "הגיע לכל העולם, עד הבוס הגדול, האפיפיור מעודכן בכל תקרית, הוא זועם". דבריו הגיעו לאחר שאתמול פורסמו ברחבי העולם תיעודים של יהודים יורקים על נוצרים בירושלים

האפיפיור זועם על יריקות לעבר נוצרים בירושלים
שער האריות בעיר העתיקה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דיע אבו נסאר, דובר הכנסיות הקתוליות בארץ, התראיין הבוקר לגל"צ והתייחס לתופעת היריקות כלפי נוצרים בירושלים. "האפיפיור מעודכן בכל תקרית, הוא זועם" אמר.

השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים הגיבה גם היא: "בזמן שהמשלחות הלאומיות שלנו מחכות בקוצר רוח לצעדת ירושלים שתיערך היום, שבה יצעדו ברחובות הבירה כדי להביע הזדהות עם ישראל, השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים מבקשת להביע את תודתה לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרבנים הראשיים לישראל – הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, ומנהיגים נוספים על תמיכתם הבלתי מתפשרת בחופש הדת במדינה והסתייגותם הנחרצת ממעשים שנועדו להשפיל או לפגוע בנוצרים". דברי השגרירות הגיעו לאחר שאתמול פורסמו ברחבי העולם תיעודים של יהודים יורקים על נוצרים בירושלים.

עוד נמסר מהשגרירות: "אנחנו מודעים להיסטוריה הארוכה והכואבת של עוינות נוצרית כלפי העם היהודי. אך למרבה המזל, חל שינוי בעמדות הנוצריות הנוגעות לעם ישראל ולארצו בימינו. רובם המכריע של הישראלים שאנו פוגשים יודעים זאת וקיבלו אותנו שוב בחום בירושלים במהלך חג סוכות. אנו באמת מעריכים את היכולת להשתתף בשמחת החג הייחודי הזה עם חברינו היהודים ולא נירתע מלאהוב את עם ישראל ולעמוד לצדו".

הסערה הגדולה החלה אתמול, לאחר שאיש עוצמה יהודית לשעבר אלישע ירד צייץ בטוויטר כי "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים, יש בהלכה אפילו ברכה מיוחדת כשרואים כנסייה, שנתן ארך אפיים לעוברי רצונו, ברכה שבאה להלל את הקב"ה שמבליג על מעשיהם הרעים של עובדי העבודה הזרה ולא מעניש אותם באופן מיידי. אולי בהשפעת התרבות המערבית קצת שכחנו מה היא הנצרות, אבל דומני שמליוני היהודים שעברו בגלות מסעות צלב, עינויי אינקווזיציה, עלילות דם ופוגרומים המוניים - לעולם לא ישכחו".

ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד