כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הילדים בטראומה

בת 9 מאושפזת לאחר שננשכה על ידי תן

ילדה בת 9 מאושפזת לאחר שננשכה בשמורת שניר על ידי תן. אימה מבקשת להזהיר את הציבור. עלמה בת ה-9.5, מאושפזת במחלקת כירורגיית ילדים במרכז רפואי מאיר. גם ילד בן 4 וצעירה בת 28 ננשכו

בת 9 מאושפזת לאחר שננשכה על ידי תן
תן. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שרון עדיין לא מעכלת את האירוע המפחיד שמשפחתה חוותה שלשום במסלול בפארק החושים בשמורת הטבע נחל שניר, בעת שטיילו בו עם חברים. היא משתפת בעת שהבת שלה, עלמה בת ה-9.5, מאושפזת במחלקת כירורגיית ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית.

"היינו במסלול בפארק החושים, מסלול המיועד לילדים, בו הולכים יחפים. כולנו הורדנו את הנעליים ונהננו מההליכה. לקראת סוף המסלול הילדים התקדמו מעט לפנינו ולפתע התחלנו לשמוע צרחות רמות".

על רגעי האימה שפקדו אותם לאחר מכן, היא מספרת: "הגענו במהירות וראינו כי עלמה פצועה ברגל וכי יורד לה המון דם. ממטיילים אחרים שהיו שם הבנו כי באותן שניות מחרידות תקף התן מספר אנשים בנוסף לעלמה - גם ילד בן 4 וצעירה בת 28. מאבי הילד שננשך הבנו כי הם הצליחו לגרש את התן רק לאחר שהרתיעו אותו עם עגלת תינוק".

וכך, כשהם יחפים רפאל, אביה של עלמה נשא אותה על הידיים בעודה מדממת מרחק הליכה לא קטן. שרון מספרת: "חיכינו לאמבולנס שפינה אותנו לבית חולים זיו שם תפרו את החתך של עלמה ונתנו לה חיסוני כלבת וטטנוס. הבנתי שככל הנראה, אם התן לא היה חולה בכלבת הוא היה בורח ולא תוקף. בהמשך אושפזנו במחלקה כירורגית ילדים במרכז רפואי מאיר לקבלת עירוי אנטיביוטיקה ומעקב שלא מתפתח זיהום".

שרון מוסיפה "הילדים עדיין בטראומה קשה ממה שאירע. היינו בתחושת ביטחון הכי גדולה שיכולה להיות שאנחנו במקום מוגן, אם הייתי יודעת שיש סכנה של תנים לא הייתי משחררת אותם מהעיניים שלנו אפילו לשבריר שניה. התן לא נתפס. אני לא רוצה שזה יקרה לעוד אנשים וחשוב לי להזהיר את מי שמטייל בימים אלה של חול המועד, שיידעו שקיים סיכון שכזה. לדעתי יש צורך בשילוט שבאזור מסתובבים תנים וחשוב שיהיו הנחיות מה עושים במצב כזה, של מפגש עם תן. אם הייתי יודעת מה עושים במצב כזה הייתי מסבירה להם מראש איך להתנהג".

"אני רוצה להודות מכל הלב לצוות במרכז רפואי מאיר, הטיפול פה פשוט מחמם את הלב. לצד הטיפול המקצועי כולם עטפו אותנו בהרבה חום ואהבה, הרופאים, האחיות, הפיזיותרפיסטית, כוח העזר, הסניטרים, ממש כולם".

ד"ר אלחן אלייב, מנהל יחידת אורתופדיית ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית: "שלשום הגיעה למרכז רפואי מאיר ילדה בת 9 אשר ננשכה בצפון על ידי תן. בהמשך לטיפול שניתן בבית החולים זיו היא אושפזה בבית חולים במאיר לשם קבלת טיפול אנטיביוטי בווריד למניעת זיהום בפצע ולמעקב אחר החתך העמוק ממנו סבלה. במקרים דומים של נשיכה על ידי בעל חיים, כפי שארע במקרה זה, יש לשטוף את הפצע היטב באופן יסודי במים זורמים ובסבון, לחטא את האזור שנפגע ולפנות בהקדם לטיפול רפואי".

בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד