כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כל הפרטים הידועים

נלקח למעצר? תעלומת היעלמותו של הבלוגר הסעודי

סעוד, שהתפרסם באהדתו לישראל ובייחוד לראש הממשלה, נתניהו, היה אמור להיפגש עם שר התקשורת הישראלי שמבקר בסעודיה בימים אלו, אך אתמול נעלמו עקבותיו. ראש תחום ערבים בכאן 11: "לא מן הנמנע שהשלטונות בריאד לא ראו בעין יפה את התנהלותו"

נלקח למעצר? תעלומת היעלמותו של הבלוגר הסעודי
מוחמד סעוד צילום: מתוך הסרטון

יממה לאחר שדיווחנו לראשונה על היעלמותו המסתורית של הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד, עדיין רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע לגורלו. לפי הפרטים שידועים עד כה, מוחמד היה אמור להיפגש אמש (שלישי) עם שר התקשורת שלמה קרעי שמבקר בימים אלה בריאד, ובשעות הערב היה אמור לקחת חלק בתכנית חגיגית של "הפטריוטים" בערוץ 14, שאף פרסמו פרומו מיוחד בו בישרו על השתתפותו.

נעלמו עקבותיו: דאגה לשלומו של הבלוגר הסעודי האהוב; כל הפרטים

אך מאז השעה עשר בבוקר אמש, אז צייץ לאחרונה ברשת טוויטר על התפילה של השר ופמלייתו בריאד - נעלמו עקבותיו וכל המאמצים לאתרו עלו בתוהו.

בימים האחרונים הודיע מוחמד כי הוא מתכוון להיפגש עם שר התקשורת, שלמה קרעי, במהלך ביקורו של האחרון בריאד ואף הכין סוכה לכבודו. גם השר קרעי ציין בהודעתו על הנסיעה הסעודי שהוא מתכוון להיפגש עם סעוד בביתו וכינה אותו, "ידיד ישראל בריאד". 

רועי קייס, ראש תחום ערבים בתאגיד השידור אומר כי "נכון לשעה זו אי אפשר לומר בצורה וודאית מה גרם להיעלמותו הפתאומית של סעוד והאם הוא נעצר, אך לא מן הנמנע שהשלטונות בריאד לא ראו בעין יפה את התנהלותו המוגברת ברשתות החברתיות לאחרונה בהקשר הנורמליזציה ואולי גם את כוונתו להיפגש עם השר קרעי ולהצטייר כמי שמייצג כביכול את סעודיה הרשמית".

קייס מסביר כי חשוב לומר שבעבור הצד הסעודי, "עצם הביקור הפומבי של קרעי שמגיע ימים ספורים אחרי ביקור מתוקשר אחר של שר התיירות כץ הוא לא דבר של מה בכך ועל כן ייתכן שהמפגש הצפוי בריאד בין קרעי, שר בממשלת ישראל, לבין פעיל הרשת הסעודי, היה צעד אחד יותר מדי בעבורם".

סעוד, תושב ריאד, התפרסם בשנים האחרונות בזכות תמיכתו בישראל ובראש הממשלה נתניהו ובזכות ביקורו התקדימי בישראל ב-2019 שבמהלכו נפגש עם נתניהו, ואף ביקר במסגד אל-אקצא במתחם הר הבית.

סעוד, שנוהג להביע עמדות פוליטיות התומכות במחנה של הליכוד ונגד מתנגדיו, הגביר בעת האחרונה את פעילותו ברשת בצל המגעים לנורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה.

 

 

מוחמד סעוד סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד