כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פער זעום

מלחמת החשמל: מי ינצח בקרב בין טסלה ל-BYD

שתי יצרניות רכב חשמלי גדולות: טסלה ו-BYD פרסמו את נתוני המכירות שלהן והקרב צמוד מאוד. הפער הוא זעום: כמעט 3,500 מכוניות בלבד

מלחמת החשמל: מי ינצח בקרב בין טסלה ל-BYD
טסלה (בצילום) ו-BYD הסינית בתחרות מי תהיה יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם צילום: טסלה

מי תהיה מלכת החשמליות העולמית? אם הייתם שואלים לפני שנה שנתיים, אין ספק שהתשובה הייתה מילה אחת: "טסלה".

אבל השנה קורה תהליך מעניין מאוד של "מלחמה" בין שתי יצרניות רכב חשמלי ומהתהליך הזה תצא רק מנצחת אחת: השבוע שתי יצרניות רכב חשמלי גדולות: טסלה ו-BYD פרסמו את נתוני המכירות שלהן והקרב, כך מתברר, צמוד מאוד.

לפי הנתונים שמפרסמת BYD, ברבעון האחרון מכרה היצרנית הסינית 431,603 מכוניות חשמליות. הנתון הזה אגב אינו נתון שמייצג את כל מה שהיצרנית הסינית מכרה, כלומר רק את הרכבים שהם חשמליים מלאים. עבור BYD זו עליה נאה של 23% ביחס לרבעון השני של השנה. לעומת זאת, טסלה דיווחה על מכירות של 435,059 מכוניות (כמובן שכולן חשמליות) כלומר הפער הוא זעום: כמעט 3,500 מכוניות בלבד.

במקרה של טסלה - לפני יומיים הודיעה יצרנית הרכב החשמלי שהירידה במכירות נובעת גם משדרוגים של מפעלים, שעצרו עבודה כדי לבצע שינויים שונים, אבל בשורה התחתונה: ל-BYD יש היצע גדל והולך של רכבים וחלק מהם הם רכבים קטנים ועממיים כמו הדולפין וחלק הם רכבים גדולים שמיועדים למנהלים, כמו ה-האן.

לטסלה לעומת זאת יש בינתיים ארבעה דגמים שאחד מהם, המודל אס, בדרך לחגיגות בר מצווה בעתיד הלא רחוק. אבל הקרב הזה רחוק מאוד מהכרעה ומי שמספיד את טסלה טועה בגדול: טסלה כבר הוכיחה לנו שכשהיא רוצה היא מורידה מחירים (דבר שיצר בעבר משבר גדול מאד בתעשיית הרכב הסינית), ויש לה כנראה גם מכונית קטנה ועממית בדרך, מה שיהפוך את הקרב הזה לסופר מעניין.

 

טסלה רכב חשמלי סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד