א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
26 קילומטרים לשעה

קוריוז: מרוץ הפורשה האיטי בעולם

פורשה מייצרת מכוניות שנוסעות במהירות 300 קילומטרים לשעה, אבל הן לא מעניינות את "נהגי המרוצים" שהגיעו לקליפורניה כשהם נוהגים בפורשה עתיקים שמיועדים ל"מרוץ הפורשה האיטי ביותר בעולם"

קוריוז: מרוץ הפורשה האיטי בעולם
הזנקה רגלית למירוץ הטרקטורים של פורשה צילום: פורשה

השם "פורשה" מעורר בדרך כלל אצל חובבי רכב לא מעט התרגשות: יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית שהחלה את דרכה אי שם בגרמניה של המאה הקודמת (ויש לא מעט סיפורים אודות תקופות אפלות בהיסטוריה שמהן קמה פורשה) מייצרת כיום בעיקר מכוניות ספורט ומכוניות מנהלים יוקרתיות, אבל בשנות החמישים פורשה יצרה גם טרקטורים.

ולטרקטורים של פורשה יש סיפור מאוד מעניין שקשור במדינת ישראל: מי שישים לב היטב לטרקטורים עתיקים שעוד נוסעים בשדות בישראל ונמצאים במוזיאונים ישים לב שבישראל יש לא מעט טרקטורים של חברת פורשה, רובם בצבע אדום. הסיבה לכך היא שבתקופה בה גרמניה נדרשה לשלם למדינת ישראל כספי שילומים, יצרניות גרמניות שלחו למדינת ישראל הצעירה ציוד חקלאי ופורשה שלחה טרקטורים עם מנועי דיזל ששרדו היטב את תלאות הזמן אחרי חריש עמוק של שדות העמק.

אבל בחזרה למרוצים: פורשה מייצרת מכוניות שנוסעות במהירות 300 קילומטרים לשעה, אבל הן לא מעניינות את "נהגי המרוצים" שהגיעו ל"רנספורט ריוניון" במונטריי קליפורניה כשהם נוהגים בפורשה עתיקים שמיועדים לחרוש שדות, למה שמכונה "מרוץ הפורשה האיטי ביותר בעולם", כי המהירות המרבית במרוץ הזה, שרק טרקטורים של פורשה משתתפים בו, היא 26 קילומטרים לשעה בלבד.

מי שיודע מבין היטב שמה שעושה מותג רכב ל"יוקרתי" באמת אינו נגמר בריפודי העור, דיפוני עץ אמיתיים או כמה כוחות סוס מפיק המנוע. מה שעושה את הקסם שהופך את מצבור החלקים לנחשק הוא "הסיפור". לאמור ההיסטוריה, ההישגים האגדות שנוצרו על הדרך. אז שימו בצד את הזמן מ-0 ל-100 קמ"ש כי מה שבאמת חשוב זה הסיפור שמאחרי המותג.

 

ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד