כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ברוך דיין האמת

הנשיא של יסודי התורה: הרה"צ רבי חיים פינטר זצ"ל

הרה"צ רבי חיים פינטר זצ"ל אב"ד ביקאווסק לונדון ונשיא מוסדות 'יסודי התורה' המפורסמים והוא בן 78 בפטירתו. הלוויתו התקיימה אתמול בלונדון מבית הכנסת ישועת חיים ביקאווסק 

הנשיא של יסודי התורה: הרה"צ רבי חיים פינטר זצ"ל
רבי חיים פינטר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בעיצומו של חול המועד הלך לעולמו הרה"צ רבי חיים פינטר זצ"ל אב"ד ביקאווסק לונדון ונשיא מוסדות 'יסודי התורה' המפורסמים והוא בן 78 בפטירתו..

הרב פינטר זצ"ל היה אחד מהרבנים החשובים של לונדון, הוא נולד בצום גדליה לאביו הגאון הצדיק רבי שמואל שמעלקא פינטר זצ"ל אב"ד ביקאווסק ונשיא מוסדות 'יסודי התורה', המוסד החרדי הגדול ביותר בלונדון. כצאצא לצדיקי ורבני בית ביקאווסק זצ"ל, וכן לסבו הגדול הרה"ק רבי חיים מביקאווסק זצ"ל גדל בבית הגדול והחשוב בלונדון שם התעלה במעלות התורה והיראה.

בהגיעו לפרקו, נשא את רעייתו בתו של הגאון הצדיק רבי אברהם אייכנשטיין זצ"ל האדמו"ר מזידיטשוב שיקגו, וגיס של האדמו"רים מזידיטשוב שיקאגו, טשרנוביל, ונובומינסק. 

את הרבנות קיבל מאביו הגדול ושימש כרב בית הכנסת ישועת חיים ביקאווסק מה שמכונה "פינטרס שול" במרכז העיר, הוא שימש כאמור כנשיא מוסדות התורה שאביו ייסד והנהיג במשך שנים את המוסד רבות בעוז ותעצומות.

הרב המשיך את עבודת הקודש של אביו, ועמד בראש מוסדות התורה של יסודי התורה, גם של הבנים גם של הבנות, והצליח לגייס סכומי כסף עצומים למוסדות החינוך.

הרב היה מפארי רבני העיר לונדון והשתתף בכל המעמדים והכינוסים, והשמיע את דעתו ועמד כחומה בצורה נגד ניסיונות ומאבקי החינוך ותמיד אמר את דעתו בכל הזדמנות. 

בשנים האחרונות הרב סבל ממחלה קשה והיה מאוד חלש ובכוחות האחרונים הוא המשיך להגיע לבית הכנסת והמשיך בעבודת הקודש, ביום רביעי לקה בליבו, חברי הצלה הגיעו אך למגינת לב  הוא נפטר לדאבון לב תלמידיו ומעריציו.

בחודש סיון תש"פ נפטר אחיו הגאון רבי אברהם פינטר זצ"ל, אב"ד וראש מוסדות 'יסודי התורה' בלונדון, בחודש תמוז תשפ"ב נפטר אחיו הגאון הצדיק רבי יצחק פינטר זצ"ל גאב"ד ביקאווסק.

הניח אחריו דור ישרים מבורך ואת אחיו הגה"צ רבי יששכר מאיר צבי פינטר רב וראה"כ ביקאווסק לונדון.

מסע הלוויה התקיימה ביום חמישי בלונדון שם ליוו אותו קהל רב.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד