כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מכינים את דעת הקהל

עורך העיתון הסעודי בביקורת על הפלסטינים: "מחרחרי מלחמה"

עורך העיתון הסעודי 'ערב ניוז' בשפה האנגלית, תוקף את "הציניקנים" שבוודאי ישאלו "אבל מה עם המטרה הפלסטינית?". הוא חשף כי יש צוות שלם במשרד החוץ הסעודי שעבד עם גורמים רציניים כמו האיחוד האירופי והליגה הערבית על יוזמת שלום ערבית

עורך העיתון הסעודי בביקורת על הפלסטינים: "מחרחרי מלחמה"
סעודיה צילום: pixabay

פייסל ג'יי עבאס העורך הראשי של העיתון 'ערב ניוז' במאמר חריף במיוחד נגד חמאס בפרט והפלסטינים בכלל. העורך מתייחס ליורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, שהבהיר ארבעה דברים לגבי הנושא הפלסטיני-ישראלי בראיון האחרון שלו ב'פוקס ניוז'. 1: כן, נכון שיש שיחות מתמשכות בנוגע לפתרון פוטנציאלי שישפר את חייהם של הפלסטינים. 2: ריאד מתקרבת יותר לנורמליזציה עם ישראל. 3: ממשל ביידן מוביל את היוזמה. 4: לא, זה לא נכון שהשיחות בין סעודיה לישראל הופסקו.

לטענתו הבקשות מוושינגטון בסיוע פיתוח תוכנית גרעין אזרחית והסרת ההגבלות הקודמות על מכירת נשק לארה"ב, הן תוצאה טבעית של הסכם נורמליזציה סעודי-ישראלי. "זה לא היה אפשרי בלי זה, שכן זה כמעט בלתי אפשרי עבור כל ממשל אמריקאי לאשר הסדרים כאלה לכל מדינה שאין לה הסכם עם ישראל" הוא כתב.

הוא התייחס להסכמים של ישראל עם לבנון ומרוקו: "מיותר לציין שלמדינות יש זכות להתמקד באינטרסים שלהן ולרדוף אחריהן. במקרה הזה אנחנו רואים מעצמה אזורית שמתעקשת לכלול זווית פלסטינית כשאין באמת מי שמכריח אותה. למדינות אזוריות אחרות לא הייתה רתיעה מלבצע עסקאות נורמליזציה דומות בתמורה להכרה בארץ שנויה במחלוקת, כמו במקרה של מרוקו וההכרה בסהרה המערבית מתקופת דונלד טראמפ. או אפילו המקרה הקיצוני יותר של לבנון שבשליטת חיזבאללה, שעדיין הצליחה לחתום על הסכם גבול ימי עם ישראל (למרות שלא הכירה בכך רשמית) בתמורה לזכויות על מאגרי גז ימיים".

הוא תקף את מחרחרי המלחמות: "השאלות הבלתי נמנעות שציניקנים יעלו בקרוב הן: אבל מה עם המטרה הפלסטינית? והאם זה אומר שסעודיה מכרה את העיקרון המכריע הזה? ובכן, אף אחד לא הגיב טוב יותר מהנסיך עצמו: "עבורנו הנושא הפלסטיני חשוב מאוד. אנחנו צריכים לפתור את החלק הזה אנחנו מקווים שזה יגיע למקום שיקל על החיים של הפלסטינים". עם זאת, ספקנים ומחרחרי מלחמה תמיד יעשו כל מה שצריך כדי להלהיט, ולכן אין לשים לב להם, שכן מעשים תמיד ידברו בקול רם ממילים".

הוא ממשיך: "בסופו של יום, סעודיה בדיוק כמו כל מדינה אחרת לא יכולה לנהל משא ומתן או להחליט לא בשם הפלסטינים או הישראלים. השלום ותנאי השלום צריכים להיות מוסכם על ידם בלבד".

הוא חושף כי יש צוות שלם במשרד החוץ הסעודי שעבד עם גורמים רציניים ומודאגים כמו האיחוד האירופי והליגה הערבית על יוזמת השלום הערבית הסעודית מ-2002 עם שינויים. "סעודיה עושה כמיטב יכולתה להביא הסכם אמיתת לשלום - וזה המקסימום שהיא כנראה יכולה להשיג" הוא אומר.

העורך תהה האם יכול להתרחש נס במהלך השבועות או החודשים הקרובים? "ובכן, אם ניתן ללמוד משהו מחזון 2030 הסעודי וממה שהושג בשש השנים האחרונות, אין לומר לעולם לא".

"האם יכול להיות שלום עם הממשלה הכי ימנית בתולדות ישראל?" תהה העורך. העורך ציין כי אחרי הכל "הסכם השלום בין מצרים לישראל מ-1979 סוכם ונחתם על ידי ראש ממשלת ישראל דאז, מנחם בגין - ציוני נחוש ולשעבר מנהיגה של מיליציית האצ"ל האכזרית שביצעה זוועות בשנים שקדמו להקמתה של ישראל - והוא עדיין עומד על כנו. עד היום הזה. בגין אפילו קיבל את פרס נובל לשלום עם אנואר סאדאת המצרי. ומי היה מאמין שמנהיגי הרפובליקה האירית ג'רי אדמס ומרטין מקגינס, שכל כך הרבה זמן היו שנואים בלונדון בשל מעשי הטרור שלהם, יהיו בסופו של דבר בתפקיד מפתח בהבאת שלום לצפון אירלנד באמצעות הסכם יום שישי הטוב מ-1998?".

העורך סיים עם ביקורת על הפלסטינים: "אבל מה אם חמאס יחליט לחבל שוב בעסקה? ובכן, כל מה שאנחנו יכולים לומר במקרה זה הוא שאחת ההגדרות של אי שפיות היא לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה אחרת. אירועי 70 השנים האחרונות מעידים על כך שהעניין הפלסטיני איבד את הקרקע, לא ניצח בו".

 

 

 

חמאס סעודיה פלסטינים נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד