ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
צבא לבנון הסיר אותה

צה"ל זיהה בטונדה של חיזבאללה חוצה לשטח ישראל

צבא לבנון הסיר בתיאום עם יוניפי"ל את הבטונדה, שחרגה בארבעה מטרים מהגבול אל תוך שטח ישראל סמוך למושב שתולה. בנוסף הערב זוהו שני חשודים מנסים לחצות מעזה לישראל שנעצרו | סגר יוטל מחר על אזור יו"ש לרגל חג שמחת תורה

צה"ל זיהה בטונדה של חיזבאללה חוצה לשטח ישראל
סיור ביטחוני בגבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

תצפיות של צה"ל זיהו אמש (רביעי) בטונדה של חיזבאללה שחוצה לשטח ישראל במהלך עבודות של צה"ל על קו הכחול בגבול לבנון, ליד מושב שתולה.

צה"ל פנה לארגון יוניפי"ל, שפנה לצבא לבנון - והוא הסיר היום את הבטונדה. בפינה אחת הבטונדה חצתה בשני מטרים לשטח ישראל ובפינה אחרת בארבעה מטרים. העבודות של צה"ל בוצעו במסגרת פרויקט "גליל מבוצר" לחשיפת הקו הכחול בגבול.

בתוך כך, תצפיות צה"ל זיהו הערב (חמישי) שני חשודים שניסו לחצות את מרחב המכשול מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה"ל עצרו את החשודים והם הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

כמו כן, בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה במהלך חג שמחת תורה.

הסגר יחל ביום שישי 06.10.23 בשעה 00:01 וצפוי להסתיים בכפוף להערכת המצב, במוצאי שבת 07.10.23 בשעה 23:59, ובהתאמה גם סגירת ופתיחת המעברים במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

חיזבאללה לבנון שמחת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד