ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
האשימו את ישראל וארה"ב

לפחות 100 בני אדם נהרגו ועוד 250 נפצעו

מל"טים תקפו אקדמיה צבאית בסוריה, לפחות 100 בני אדם נהרגו ועוד 250 נפצעו. משרד ההגנה הסורי האשים את המתקפה על "קבוצות טרור הנתמכות על ידי גורמים בינלאומיים ידועים"

לפחות 100 בני אדם נהרגו ועוד 250 נפצעו
הרס בסוריה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לפחות 100 בני אדם נהרגו ו-250 נפצעו בתקיפת מל"טים על מכללה צבאית בעיר חומס שבמערב סוריה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם שבסיסו בבריטניה אמר כי אזרחים, כולל נשים וילדים, היו בין ההרוגים. שר הבריאות הסורי הבהיר כי נשים וילדים נהרגו.

התקיפה אירעה אתמול במהלך טקס סיום הקורס בהשתתפות אנשי צבא וקרוביהם ובני משפחתם. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שר ההגנה הסורי עלי מחמוד עבאס השתתף בטקס, אך הוא עזב את האירוע דקות לפני מתקפת המל"טים.

משרד ההגנה הסורי האשים את המתקפה על "קבוצות טרור הנתמכות על ידי גורמים בינלאומיים ידועים" והבטיח להגיב למתקפה. עד כה, אף קבוצה לא לקחה אחריות על מה שקרה. לפני המתקפה על המכללה, דיווחה רויטרס, כוחות ממשלת סוריה תקפו שטח שבשליטת האופוזיציה במחוז אידליב.

משרד החוץ הסורי קרא לאו"ם ולארגוני מועצת הביטחון לגנות את התקיפה. ממשלת סוריה הכריזה על שלושה ימי אבל.

בהודעה מטעם משרד החוץ נאמר עוד: "הרפובליקה הערבית הסורית מגנה בכל הכוח את הפשע הנתעב הזה, המבטא שוב את התעקשותם של מבצעיו בגישת הטרור האכזרית והעקובה מדם שלהם, ממנה סובל העם הסורי בשנים האחרונות. זה ניסיון להפחיד את העם הסורי, וכן להאריך את הנוכחות הבלתי חוקית של הכוחות האמריקאים, הישראלים והטורקים על מנת להשיג את האינטרסים הנתעבים של הצדדים הללו על חשבון דמם של סורים חפים מפשע".

 

סוריה תקיפה בסוריה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד