כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בארמון מכחישים

נמצאה הוכחה היסטורית לחברות הנסיך במפלגה הנאצית: "אמינות בית המלוכה על כף המאזניים"

היסטוריון טוען שמצא את כרטיס החבר המקורי של הנסיך ההולנדי המנוח, ברנהרד, שהיה חבר במפלגה הנאצית של היטלר. הוא טען כי עותק כביכול של כרטיס החבר שלו שהופיע בארה"ב בסוף שנות ה-90 היה זיוף

נמצאה הוכחה היסטורית לחברות הנסיך במפלגה הנאצית: "אמינות בית המלוכה על כף המאזניים"
הפרלמנט ההולנדי צילום: Pixabay

בספר חדש שנכתב על ידי היסטוריון הולנדי נטען כי נמצא כרטיס החבר המקורי של הנסיך ברנהרד צור ליפה-ביסטרפלד המנוח, שהיה חלק מהמפלגה של אדולף היטלר, הכרטיס נמצא בארכיון הפרטי שלו בארמון סוסטדייק.

ההיסטוריון פלים מארסשאלקרווארד, שהתראיין לערוץ NRC בכתבה שפורסמה בסוף שבוע, אמר כי עבר בארכיון של הנסיך המנוח לאחר מותו בשנת 2004.

ה-BBC דיווח כי ממשלת הולנד אישרה את האותנטיות של כרטיס המפלגה הנאצית שהחזיק הנסיך ברנהרד, במשך עשרות שנים לאחר מלחמת העולם השנייה.

בקהילה היהודית בהולנד, קראו לממשלת הולנד להורות על חקירה היסטורית מפורטת של עברו של ברנהרד. נעמי מסטרום, מראשי הקהילה צוטטה על ידי ערוץ השידור הציבורי NOS כאומרת ש"האמינות של הולנד ובית המלוכה על כף המאזניים", כך דיווח תאגיד השידור הגרמני DW.

הנסיך ברנהרד היה בן למשפחת מלוכה גרמנית והתארס לג'וליאנה ב-1936, מספר שנים לאחר עליית מפלגתו הנאצית של היטלר. למרות שהוא הודה בחברות במפלגה הנאצית בגרמניה, בטענה שהדבר היה נחוץ בגרמניה בתחילת שנות ה-30 כדי לא לפרסם את עצמך כמתנגד למשטרו של היטלר, הוא גם אמר כי עותק כביכול של כרטיס החבר שלו שהופיע בארה"ב בסוף שנות ה-90 היה זיוף.

הוא גם הכחיש בתוקף בראיון לתקשורת: "אני יכול להצהיר עם היד על התנ"ך: מעולם לא הייתי נאצי. מעולם לא שילמתי עבור חברות במפלגה. מעולם לא היה לי כרטיס חבר", אמר ברנהרד בסדרת ראיונות לעיתון 'דה וולקסקרנט' שפורסמה לפני מותו.

הולנד נאצים מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד