כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שעות אחרי פיגוע הירי

מהומות הלילה בחווארה: פלסטיני נורה למוות; יהודי נפצע מאבנים

עשרות מתיישבים התקהלו הלילה במקום הפיגוע בחווארה בעקבות פיגוע הירי מוקדם יותר בו ירה מחבל על רכב של משפחה ישראלית מירושלים • דובר צה"ל דיווח: פלסטיני נורה לאחר שהשליך בלוק לעבר רכב • כוחות הביטחון סגרו חנויות פלסטיניות לטובת תגבור האבטחה באזור

מהומות הלילה בחווארה: פלסטיני נורה למוות; יהודי נפצע מאבנים
נזקי המהומות בחווארה צילום: רשתות ערביות

התפרעויות בחווארה הלילה (שישי) בעקבות פיגוע הירי אתמול לעבר משפחת שטיינר מירושלים. לפחות ישראלי אחד נפצע קל מיידוי אבנים, בצה"ל אומרים כי פלסטיני השליך בלוק לעבר רכב ונורה למוות. סוכנות הידיעות הפלסטינית 'וופא' דיווחה כי ההרוג הוא לביב דמידי, בן 19. לפי הדיווח הפלסטיני הוא "נורה למוות בליבו בידי מתנחל".

עשרות ישראלים התקהלו במסדרון חווארה בעקבות פיגוע הירי בו ירה מחבל על רכב של משפחה ישראלית. ישראלים ופלסטינים השליכו אבנים זה על זה, והתקבלו דיווחים על השחתת רכוש פלסטיני בידי ישראלים. בעקבות הערכת מצב, הוחלט במערכת הביטחון על סגירת חנויות פלסטיניות לטובת תגבור האבטחה באזור.

שעות לאחר הפיגוע הגיע חבר הכנסת צבי סוכות מ'הציונות הדתית' והקים במקום הפיגוע את לשכתו הפרלמנטרית בתוך סוכה מאולתרת שנבנתה במהרה. למקום זרמו עשרות מתיישבים בראשות הרב דוד דודקביץ שקיין במקום קומזיץ. בסיומו החלו העימותים בין יהודים לערבים.

כמה שעות קודם לכן ירה מחבל על מכונית של משפחה ישראלית ליד צומת עינבוס שבחווארה. הקליעים חדרו את חלונות המכונית, אך הנוסעים, בעל ואישה כבני 25 ותינוקת בת שנה וחצי, לא נפגעו.

לאחר שלוש שעות של סריקות, התקבל מידע מודעיני משב"כ על כך שהמחבל מסתתר במבנה בין חווארה לעונבוס, סמוך למקום הפיגוע. לוחמים מסיירת חרוב וכוח גששים הגיעו למבנה והמחבל פתח לעברם באש מתוך גרם מדרגות. הלוחמים השיבו בירי ובתום חילופי אש, המחבל חוסל. אין נפגעים בקרב הלוחמים.

מקורות פלסטיניים דיווחו כי המחבל שביצע את פיגוע הירי הוא ג'מאל מג'דוב שהתגורר בכפר פרעון באזור טולכרם. לפי חלק מהדיווחים מוצאו מירדן והוא עבר לאחרונה להתגורר אצל סבתו בשטחים.

"היינו בטיול בגבעות עולם עם המשפחה", סיפרה נוסעת המכונית, יסכה שטיינר מירושלים. "באמצע חווארה, אחרי כיכר עינבוס, שמענו בום חזק. ירו עלינו בחלון האחורי פעמיים. בעלי עבר לנתיב השני ונסע בנתיב הנגדי".

חווארה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד