כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הקהילה מתייחסת לראשונה

תפנית בעלילה? שוחררו החשודים תלמידי רבי יעקב מאיר שכטר

התייחסות ראשונה ורשמית מצד הנהלת קהילת "קרן אור" העומדת בנשיאות הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר בעניין התיעוד מערב החג סביב הגעתם של נאמני ביתו לשיחה עם הרב שכטר והתוצאה שנגרמה מכך. בית המשפט שחרר היום את שני העצורים החשודים במכות וניסיון חטיפה

תפנית בעלילה? שוחררו החשודים תלמידי רבי יעקב מאיר שכטר
הגרי"מ שכטר בתווך המכות בערב החג צילום: מצלמות האבטחה

במהלך חג הסוכות דווח ב'בחדרי חרדים' על התקיפה וניסיון חטיפה של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר בערב חג הסוכות בירושלים, ותקיפתם של שניים מנכדיו.

ביום רביעי של חול המועד זומנו מספר מעורבים באירוע לחקירה בתחנת לב הבירה ירושלים, ושניים מהם נעצרו בחשד לנסיון חטיפה ותקיפה.

השניים הכחישו את המיוחס להם וטענו שהגיעו על מנת לבקש ברכה ולשוחח עם הרב שכטר בעניינים הקשורים לניהול הקהילה, ולטענתם מאחר והנכדים מונעים זאת מהם למעלה מ10 חודשים.

אחד העצורים שנחשד בתקיפה הדגיש שתפקידו היה לחצוץ, ולא להכות, ובפועל לא היכה אלא הרחיק את הנכד שהפריע, נאמן ביתו לשעבר של הרב, צפה יחד עם החוקר בסרטון האבטחה המלא ושם גם החוקר התפלא לראות שההיפך הוא הנכון, ועל כך שנכדו של הרב הוא זה שהתקיף אותו וקרע את מכנסיו, ולא להיפך.

בדיון שהתנהל היום (שישי, ערב שמחת תורה) בבית המשפט בירושלים, טען עו"ד של משיב 2 בפני השופט "שכל הפוסל במומו פוסל", הנכדים הם אלו שחטפו את הרב לפני כ10 חודשים וע"כ מתנהלת חקירה בתחנה אחרת, ״ומאז אנו בטרמינולוגיה של חטיפות" המשיב 2 הגיע לקבל ברכה מהרב ולשוחח עם הרב בענייני המשפחה של הרב, בתיאום טלפוני סודי מקדים, ו"ההחלטה לעצור את המשיב אתמול היא לא פחות משערורייתית. מרשי החלק שלו באירוע מתמצא בזה שהוא קבע ובהזמנת הרב בא לשוחח איתו. השאר לא קשור אליו לחלוטין. כמו שאמרתי, דברים מתנהלים בלי שום אלימות, חודשים על גבי חודשים. לא הייתה אלימות מצידו של מרשי.

בבית המשפט עלתה הטענה כי הסרטונים מעידים שהאלימות שהייתה כלפי מרשי פעמיים. גם בסרטון הארוך רואים שמרביצים לו מכות וגם בסרטון הקצר רואים שהוא נדחף אליו ויוצא מהמקום" וכדי שיוכל לדבר עם הרב, היה כמו שמשיב 1 אמר בחקירה שלו, שהתבקש לעשות חציצה, שתאפשר את קיום השיחה, הנכד התנגד וניסה למנוע זאת, ואז משיב 1 משך אותו. לכל היותר מדובר בתיק של תקיפה סתם אבל חטיפה אין פה. גם אין פה ניסיון חטיפה, ולא הייתה פה תוכנית לחטיפה.

עורך הדין הוסיף: "במיוחד שלאור העובדה שהקמב"ץ של האירוע נחקר אתמול והלך לביתו. אם השיקול של המשטרה הוא חשש לשיבוש, זה לא אמור להיות מהש.ג של האירוע. בנוסף לזה, אותו קמב"ץ עדכן את פיקוד תחנת לב הבירה שהולכים לדבר עם הרב, לדבר איתו!. ואם באמת יש תוכנית סודית, שחס וחלילה רוצים לחטוף מישהו, החוטף לא היה מגיע לתחנת המשטרה הרלוונטית לעדכן את הקשר שלו לאירוע.

בית המשפט התרשם והחליט ש"אין בתיק החקירה חומר המקים חשד סביר לניסיון חטיפה של הרב שכטר. לכל היותר, מדובר בתגרה נקודתית ומקומית סביב ניסיון להתקרב לרב שכטר כמנהג החג. אעיר בהקשר זה, כי אף מגיש התלונה לא מצא כי קיימת מסוכנות ולא התקשר למשטרה אלא הגיש תלונה מקוונת יומיים לאחר האירוע הנטען" בית המשפט הורה לשחררם בתנאים הבאים: "לאור החג המתקרב, מורה על הרחקת המשיבים מחצר הרב עד ליום 8.10.23 בשעה 12:00 במהלך 30 הימים שלאחר מכן, כל ביקור אצל הרב יתואם מראש"

משטרת ישראל ערערה על שחרור זה "לאחר שבית המשפט המחוזי צפה בסרט המלא (ולא בסרט המקוצר שנערך באופן מגמתי והופץ ברשת) ציין כבוד השופט וינוגרד את התרשמותו של בית המשפט קמא מהתנהלותם של המתלוננים ואת התהיות הרבות העולות מחומר הראיות וחיזק את מסקנתו של בית המשפט קמא תוך שציין כי החלטת בית המשפט קמא עולה בקנה אחד עם חומר הראיות". דהיינו, מי שצופה החומר במלואו מגיע למסקנה המתבקשת לפיה המתלוננים הם שפעלו שלא כשורה בלשון המעטה, ודחה את הערר שהגדיר לקונית במיוחד ואף הוסיף והעיר בשולי הדברים שהגשת עררים חסרי כל הנמקה היא פעולה שאינה עולה בקנה אחד עם ההתנהלות שיש לצפות מרשויות החקירה.

בתוך כך, מגיעה התייחסות ראשונה ורשמית מצד הנהלת קהילת קרן אור - בנשיאותו של הגאון הצדיק ריב יעקב מאיר שכטר בעניין השמועות סביב הגעתם של נאמני ביתו לשיחה עמו בערב החג, והתוצאה שנגרמה מכך.

רבני הקהילה מגבים את הרב יואל אלעזר בלויא, שהלך לפגוש את מורו ורבו לאחר שתיאם עמו בשיחה טלפונית מבעוד מועד, ומגנים בתוקף את העלילה כנגדו שטענו שכביכול רצה לחטוף את מורו ורבו, להיכן?? וכעת הוא במעצר יחד עם אברך נוסף שהיה יחד איתו. רבני הקהילה מתאוננים על כך שאנשים מחוץ למעגל הקהילה שמטרתם להרוס את הקהילה הם אלו שדוחפים את קרובי הרב לפעול נגד קהילתו.

הרבנים מעירים שאף אם ניתן לחלוק ולתמוה על אופן הגישה של אנשים מתוך הקהילה שעל מנת לאפשר שיחה זו בין נאמני הרב לרבי יעקב מאיר, פעלו באופן שחצצו בין הצדדים והנראות צורמת לעין, אך שכוונתם לטובה, אין כוונתם הייתה לצער את רבי יעקב מאיר או ח"ו לבזות כבודו, ואין אדם נתפס על צערו.

הרב יעקב מאיר שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד