י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לקראת נפילת הממשלה?

השר מ'הליכוד' נגד חוק הגיוס: "לא יקרה"

"מאה אחוז ממצביעי הליכוד לא מוכנים לקבל את זה". כך אומר השר אופיר אקוניס מ'הליכוד' באשר לחוק הגיוס שאותו דורשים החרדים לחוקק מיד עם פתיחת מושב החורף ומאיימים בהפלת הממשלה על הפרת ההסכם הקואליציוני שנחתם עמם

השר מ'הליכוד' נגד חוק הגיוס: "לא יקרה"
השר אקוניס עם נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המדע והחדשנות אופיר אקוניס מ'הליכוד' אומר הבוקר (שישי) בראיון ל'ידיעות אחרונות' בנושא חוק הגיוס כי "הרעיון הזה של פטור גורף והורדת גיל הפטור, זה דבר שאין לו היתכנות פוליטית והוא לא יקרה. אין להם שום ברירה, החרדים יצטרכו להתפשר. כרגע הם לא מושיטים יד לציבור החילוני. אבל אם הם לא יתפשרו זה לא יעבוד. זה לא רק השמאל, מאה אחוז ממצביעי הליכוד לא מוכנים לקבל את זה".

לדברי אקוניס, "אמרתי לגולדקנופף באחת מישיבות הממשלה, 'אתה צריך להתחבר למציאות הישראלית'. אנחנו יוצאים נגד קמפיין הסרבנות של השמאל, כי סרבנות מסוכנת לעתיד המדינה. אז אנחנו ניתן יד להשתמטות המונית? הם צריכים להבין, בעיקר גולדקנופף, שזה לא יקרה".

לדבריו, "חוק הגיוס מערער את יציבות הקואליציה יותר מהרפורמה המשפטית".

מי שמוביל את הקו התקיף ביותר, הוא הנזכר לעיל, יו"ר 'יהדות התורה' שר השיכון יצחק גולדקנופף שאמר בראיונות לאחרונה: "ברגע שחוק הגיוס לא עובר, אני מתפטר. אני לא אחכה אפילו דקה, אין על מה לדבר, אני ממושמע להוראות של מועצת גדולי התורה".

בתוך כך, דווח השבוע בגל"צ כי השר גולדקנופף ביקש לקיים דיון של בכירי הממשלה כבר בימים הקרובים כדי לנסות למצוא פתרון לחוק הגיוס. אך נראה שזה כבר לא יקרה, מאחר ובתחילת השבוע הבא נתניהו טס לביקור מדיני שמסתיים קרוב מאוד לדד ליין של החרדים להצגת נוסח החוק.

יצוין כי השר אקוניס אינו היחיד בקואליציה שמתנגד לחוק הגיוס במתכונתו, כמו חברת הכנסת טלי גוטליב ונוספים שהצהירו בפומבי שלא ירימו ידם בעד החוק ונראה לעת עתה שאין רוב להעבירו, ומשכך הכדור עובר לידי המפלגות החרדיות, האם יפילו על כך את הממשלה או שמא יתרככו לטובת מתווה מסויים.

חוק הגיוס יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד