כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הדלפה חמורה

טראמפ חשף למיליארדר מידע סודי על צוללות גרעיניות אמריקאיות

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ חשף למיליארדר אוסטרלי מידע סודי על צוללות גרעיניות אמריקאיות. המיליארדר שמנהל את אחת מחברות אריזות הקרטון הגדולות בעולם שיתף את המידע הזה עם לפחות 45 אנשים

טראמפ חשף למיליארדר מידע סודי על צוללות גרעיניות אמריקאיות
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

חדשות ABC וה'ניו יורק טיימס' דיווחו כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שיתף מידע סודי על צוללות גרעיניות אמריקאיות עם איש עסקים אוסטרלי בשם אנתוני פראט, לפני שעזב את הבית הלבן.

הם ציטטו ממקורות עלומים שזה קרה באפריל 2021 במעונו של הנשיא לשעבר במאר-א-לאגו, פלורידה, מועדון אליו משתייך גם איש העסקים האוסטרלי.

המיליארדר שמנהל את אחת מחברות אריזות הקרטון הגדולות בעולם שיתף את המידע הזה עם לפחות 45 אנשים, כך לפי חדשות ABC, כולל עובדי החברה שלו, עיתונאים ופקידים אוסטרליים, כולל ראשי ממשלה לשעבר.

על פי הדיווח, פראט, תושאל בעניין על ידי חוקרים פדרליים שבדקו את עשרות המסמכים הסודיים שטראמפ לקח איתו לאחר שעזב את הבית הלבן, הנשיא לשעבר יישפט על כך במהלך מאי 2024 בפלורידה.

חדשות ABC והניו יורק טיימס דיווחו כי חילופי הדברים של טראמפ עם איש העסקים האוסטרלי עלולים לסכן את צי הגרעין האמריקאי.

הם גם הצביעו על כך שטראמפ אמר לבן שיחו שאוסטרליה צריכה לקנות צוללות אמריקאיות, טראמפ חשף בפניו את מספר ראשי הנפץ הגרעיניים שצוללות אלו נושאות בתקופות רגילות, ועד כמה הם יכולים להתקרב לעמיתיהם הרוסים מבלי להתגלות.

חדשות ABC דיווחו כי פראט אמר במהלך התשאול עם החוקרים הפדרליים שהוא לא ידע אם טראמפ רציני או שהוא מתרברב, אבל החוקרים ביקשו ממנו לא לפרסם על המידע הזה כי הוא עשוי להיות רגיש מאוד.

אחד מעובדיו לשעבר של טראמפ במאר-א-לאגו, אמר לחוקרים שתוך דקות מהפגישה של פראט עם טראמפ, הוא שמע את פראט מעביר למישהו אחר חלק ממה שאמר טראמפ זה עתה. לפי המקורות, העובד לשעבר במאר-א-לאגו גם אמר לחוקרים שהוא היה "מוטרד" ו"הזדעזע" לשמוע שהנשיא לשעבר סיפק מידע רגיש כל כך לאזרח שאינו אמריקאי.

ארצות הברית אוסטרליה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד