כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המתיחות מחריפה

יהודים באזרבייג'ן ליהודי ארמניה: "תעזבו לפני שיהיה מאוחר מדי"

באזרבייג'ן קוראים ליהודי ארמניה לעזוב את המדינה "לפני שיהיה מאוחר מדי". הקריאה באה אחרי שבימים האחרונים הושחת מרכז יהודי בבירת ארמניה. בארמניה מתגוררים בין 500 ל-1000 יהודים

יהודים באזרבייג'ן ליהודי ארמניה: "תעזבו לפני שיהיה מאוחר מדי"
ישראל אזרבייג'ן צילום: באדיבות המצלם

הרב זמיר איסייב, דמות בולטת בקהילה היהודית של אזרבייג'ן, פרסם אזהרה חמורה על רקע האיבה והמלחמה המתגברת בין אזרבייג'ן לארמניה: "אני חוזר על הקריאה שלי ליהודים בארמניה: עזבו, ואם אתם צריכים עזרה, אני אטפל בזה. עזוב לפני שיהיה מאוחר מדי".

דבריו הגיע אחרי ש-120.000 תושבי מובלעת נגורנו-קרבאך באזרבייג'ן, רובם נוצרים ארמנים אתניים, נמלטו מהעיר לתוך ארמניה, לאחר שאזרבייג'ן תקפה אותם בצורה קטלנית.

הרב אסייב אמר: "לפני כמה שבועות הזהרתי שהשהייה בארמניה מסוכנת ליהודים. משרד התפוצות הישראלי העלה את האפשרות של אלימות נגד יהודים פעמיים במהלך החודש שעבר. הסיבה היא היחסים הקרובים של ישראל עם אזרבייג'ן, וגם העובדה שאנו, הרבנים, מתנגדים לשימוש בנושא השואה לצורכי תעמולה. ואז, למרבה הצער, בעיצומו של חג הסוכות היתה השחתה בבית הכנסת בירוואן. אבל זה היה צפוי - דברי שטנה מעוררים אלימות וחוסר סובלנות. חילול בית כנסת בכל מקום בעולם הוא פשע חמור. אנו דוחים בשאט נפש כל איום לפגוע במקומות הקדושים לעם ישראל. אני חוזר על הקריאה שלי ליהודים בארמניה: עזבו, ואם תצטרכו עזרה, אני אדאג לזה. עזוב לפני שיהיה מאוחר מדי".

על פי הקונגרס היהודי העולמי, בארמניה מתגוררים בין 500 ל-1000 יהודים, רובם ממוצא אשכנזי ממוקמים בבירה ירוואן.

אזרבייג'ן ארמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד