י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"הצבא משדל צעירים חרדים במסווה תורני"

שני היומונים הליטאים יוצאים יחד ב"חשיפה ראשונית" אודות מיזם הרצאות צבאי שנועד לפתות את הצעיר החרדי • יתד - "זעזוע ושאט נפש"; הפלס: "תהליך ההסתגלות חודר לתוככי עולם הישיבות" • על מה יצא הקצף? סדרת הרצאות בנושאי כשרות שמכסה על תעמולה לטובת גיוס לצה"ל • והכי חמור: המארגנים מציעים כסף למשתתפים בהרצאות • סערה

חייל חרדי. צילום: פלאש90
חייל חרדי. צילום: פלאש90

על רקע ההליכה לבחירות עם פיזורה של הכנסת ה-19 אמש, עולים הבוקר (ג') היומונים הליטאים למתקפה חריפה על מה שמכונה "שידול הצבא לקחת בחורי ישיבות להרצאות בענייני כשרות עם מתן שובר כספי".

שני העיתונים 'יתד נאמן' ו'הפלס' מנכסים לעצמם את הידיעה כחשיפה ראשונית. בעיתון 'יתד נאמן' תחת הכותרת 'זעזוע ושאט נפש' - "משתפי פעולה פועלים בדרכי כזב להבאת תלמידי ישיבות להרצאות מפוקפקות תמורת בצע כסף במטרה לקרבם לצבא.

"שיטת העבודה של אותם סייענים העובדים תמורת בצע כסף הינה לפתות כמה שיותר בחורים שיבואו להאזין לאותן הרצאות תמורת תשלום לתלמידים המשתתפים בהרצאות.

"כך לדוגמא הם פנו בימים האחרונים לתלמידים בישיבה חשובה בירושלים (שם הישיבה שמור במערכת א.פ.) וסיפרו על קיומה של הרצאה שתעסקו בענייני כשרות תוך מתן הבטחה לתגמול כספי לכל משתתף באותה הרצאה "מעניינת", לרשותם של הבחורים הובטחה הסעה חינם כיבוד וארוחה במקום".

ב'הפלס' מגדירים את הנושא: "'תהליך ההסתגלות' רושם שיאים חדשים וחודר אל תוככי עולם הישיבות. גורמים מסיתים ומדיחים מטעם הצבא הפועלים באמצעות משת"פים שונים המסייעים בידם, הצליחו אתמול לפתות בדרכי מרמה עשרות תלמידי ישיבות בירושלים, להגיע לשמיעת הרצאה שנועדה לשכנעם לראות את "הצדדים החיוביים" במסלולים הצבאיים שמציע מינהל הגיוס לצעירים חרדיים".

"עשרות תלמידי ישיבות בירושלים קיבלו הזמנה להשתתף ב"שיעור ייחודי בענייני כשרות". ההזמנה נעשתה בצירוף "מחווה" בדמות תשלום בסך שישים שקלים שיינתנו לכל בחור ואברך שיסכים להשתתף באירוע. יוזמי האירוע המשיכו להפגין רוחב לב והזמינו על חשבונם טנדרים מיוחדים שהביאו את התלמידים ממקום לימודם באחת הישיבות החשובות בירושלים אל אולם אירועים הפועל ע"י בית כנסת הממוקם בלב השכונות החרדיות בעיר".

"התלמידים התמימים שסברו לפגוש באישיות תורנית ולשמוע דברים שנועדו לחזק בקרבם את תודעת הלכות כשרות, בפרט לאור השאלות המתעוררות בשנת השמיטה, נכחו לראות לתדהמתם, כי אל הדוכן ניגש קצין צבא חבוש בכיפה סרוגה, לבוש מדים צבאיים וענוד בדרגות, שפרש בפני עשרות המשתתפים את "הנהלים המחמירים" בנושאי כשרות הנוהגים לטענתו במטבחים הצבאיים, כשהדבר משמש פתח ועילה להשמיע באזני הנוכחים נאום מקיף שנועד לשכנעם עד כמה מחנות הצבא נערכים לקליטתם וצועדים לקראת הדרישות של הציבור החרדי".
צבא כשרות הרצאות הסתגלות בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}