כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הואשם ברצח אשה

אם לא יהיה שינוי ברגע האחרון: נידון יהודי למוות יוצא להורג

נידון יהודי למוות בטקסס יוצא להורג כמעט בוודאות ביום שלישי הקרוב. בית המשפט בטקסס סירב לשמוע את הערעור האחרון של ידידיה מרפי, שככל הנראה יוצא להורג ביום שלישי הקרוב, לאחר שהואשם ברצח אשה

אם לא יהיה שינוי ברגע האחרון: נידון יהודי למוות יוצא להורג
משפט צילום: unsplash

בתי המשפט בטקסס סירבו לשמוע ערעור אחרון של הנידון למוות היהודי ידידיה מרפי, אשר עתיד להיות מוצא להורג בכלא בטקסס בשעה 18:00 שעון מקומי ביום שלישי הקרוב.

עורכי דין הפועלים עבור מרפי, בן 48, תכננו להגיש עתירות נוספות לבתי המשפט הפדרליים בארה"ב בטענה שעונש המוות שלו נשען על עדות שקר, אך הסיכויים שלהם לעצור את ההוצאה להורג נחשבים קלושים.

למושל טקסס, גרג אבוט, יש את הסמכות להעניק לו חנינה אם הדבר יומלץ על ידי ועדת השחרורים של המדינה. עם זאת, זה קרה רק שלוש פעמים מאז שטקסס חידשה את ההוצאות להורג ב-1982 לאחר הפסקה ארוכה. מאותה תקופה הוצאו להורג 583 אסירים.

מרפי הורשע ברצח אישה בת 79 והוא נידון למוות. הרב הרב דוד גולדשטיין, מבית חב"ד ביוסטון, נכנס לתאו ב-2016 והניח לו תפילין לראשונה בחייו.

באוקטובר שנת 2000, כשהוא מסומם לגמרי ירה מרפי באישה בת 79 וגרם למותה. הוא גנב את רכבה והשתמש בכרטיס האשראי שלה על מנת לקנות אלכוהול וסיגריות. מאז תלוי ועומד עניינו בהליך ערעור, ובסוף השבוע נקבע מועד הוצאה להורג.

טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד