ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"עד להודעה חדשה"

הלחימה בישראל מול חמאס: רוסיה בצעד מפתיע

"החל מהשעה שלוש בבוקר שעון מוסקבה ייכנסו לתוקף הגבלות על טיסות לילה מרוסיה לנמלי תעופה ישראליים עד להודעה חדשה בשל המצב הצבאי-פוליטי הלא יציב במדינה". כך דווח הלילה ברוסיה

הלחימה בישראל מול חמאס: רוסיה בצעד מפתיע
אילוסטרציה צילום: unsplash

על פי הוראת רשות שדות התעופה הפדראלית של רוסיה, "החל מהשעה שלוש בבוקר שעון מוסקבה ייכנסו לתוקף הגבלות על טיסות לילה מרוסיה לנמלי תעופה ישראליים עד להודעה חדשה בשל המצב הצבאי-פוליטי הלא יציב במדינה". כך דווח הלילה במדינה.

העיתונאי יאיר נבות שמסקר את רוסיה, כתב: "זו הודעה מוזרה. במבט מעט רחב יותר - כדאי אולי לגורמים הרלבנטיים בישראל לבחון האם רוסיה יודעת משהו שאנחנו לא בקשר למהלכים הבאים של האוייב - החמאס, איראן וחיזבאללה. בהקשר הזה, ואני מחבר את זה לתגובה המאוד פושרת של רוסיה לטבח הרצחני הזה, שאפילו לא גינתה את החמאס, ולתמונה הרחבה יותר - הברית האסטרטגית בין רוסיה לאיראן בגלל המלחמה באוקראינה והתלות של רוסיה בכטב"מים איראניים".

עוד תהה נבות: "האם הברית הזו מכתיבה גם התנגדות רוסית להסכם היסטורי אפשרי בין סעודיה לישראל? להסכם כזה עלולות היו להיות השלכות שליליות עבור הרוסים, בין השאר משום שהוא עשוי היה לחזק את יחסי סעודיה-וושינגטון, ולחזק את תלותה של סעודיה בארה"ב, ולגרום לירידה במחירי הנפט, באופן שבהכרח היה פוגע ביכולתה של רוסיה לממן את המשך המלחמה שלה באוקראינה".

עוד תהיות שהוא מעלה, "האם ייתכן שהרוסים קיבלו התראה כלשהי מטהרן (ואין ספק שפעולה בהיקף של היום חייבת לקבל את אישורה של טהרן) לגבי העומד להתרחש? לרוסים ולאיראנים מהבחינה הזו יש בהחלט אינטרס משותף שהסכם היסטורי סעודי-ישראלי בתיווך הנשיא ביידן לא ייצא לפועל. המלחמה שניצתה בעקבות מתקפת הפתע הברברית של החמאס עשויה בהחלט להיות זרז לקבורת היוזמה של הממשל לגבי הסכם ישראלי-סעודי. ומעבר לזאת - ראוי שישראל תתחיל להתייחס למוסקבה באופן הדרוש. רוסיה היום כיום שותפה אסטרטגית של טהרן, והשת"פ הביטחוני ביניהן עמוק ורחב מאי פעם - ומסכן את ישראל. הגיע הזמן לשנות את הגישה".

מוקדם יותר, פרסם משרד החוץ הרוסי התייחסות לחדירת מחבלי חמאס לישראל וכך נכתב: "מוסקבה מביעה דאגה חמורה ביותר מההדרדרות החדה של המצב באזור הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. בהקשר זה אנו מאשרים את עמדתנו העקרונית והעקבית לפיה לסכסוך זה, הנמשך כבר 75 שנים, אין פתרון כוחני וניתן לפתור אותו אך ורק באמצעים מדיניים ודיפלומטיים, באמצעות תהליך מו״מ מלא על בסיס משפטי בינלאומי ידוע, המאפשר הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 עם בירתה במזרח ירושלים, שחיה בשלום ובביטחון עם ישראל. אנו רואים בהסלמה הנוכחית עוד ביטוי מסוכן ביותר של מעגל קסמים של אלימות, שהוא תוצאה ישירה של אי ציות כרוני להחלטות הרלוונטיות של האו"ם ומועצת הביטחון שלו והחסימה בפועל על ידי המערב של עבודתה של "רביעיית" המזרח התיכון של מתווכים בינלאומיים המורכבת מרוסיה, ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם. אנו קוראים לצד הפלסטיני והישראלי להפסקת אש מיידית, ויתור על אלימות, הפעלת איפוק הכרחי וכינון, בסיוע הקהילה הבינלאומית, של תהליך מו״מ שמטרתו לכונן שלום מקיף, בר קיימא ומיוחל. במזרח התיכון".

רוסיה חמאס מלחמת חרבות ברזל טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד