כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות הירידה במכירות

מלחמת החשמליות: טסלה שוב מורידה מחירים

היצרנית האמריקאית סובלת מירידה במכירות, בין היתר בגלל התחרות ההולכת ומתגברת גם מצד הסינים ולכן שוב מעדכנת מחירים

מלחמת החשמליות: טסלה שוב מורידה מחירים
טסלה 3 צילום: טסלה

רק לפני כמה ימים דיווחנו לכם שטסלה, המכונית שהצליחה להפוך לשם נרדף ל"רכב חשמלי" כבר אינה לבד בזירה מלקקת דבש: BYD הסינית (אשר נהנית מתמיכה ממשלתית) נושפת בעורפה של היצרנית האמריקאית שסובלת מירידה במכירות, בין היתר בגלל התחרות ההולכת ומתגברת גם מצד הסינים וגם מצד יצרניות הרכב האמריקאים.

הירידה במכירות כמובן אינה טובה למשקיעים של טסלה, שחייבים להעלות על הכביש כמה שיותר מכוניות לפני סוף השנה הנוכחית. מכיוון שכך, בטסלה ארה"ב הוזילו בשבוע שעבר בין לילה את המחירים של כמה דגמים בתקווה שההוזלה תייצר עליה מהירה במכירות לחודשים הקרובים. מהלך שכבר ראינו אותו קורה כמה פעמים בעבר והוכיח כי הוא יכול לא רק לגרום לזינוק במכירות אלא גם להכניס את השוק לסחרור ואת המתחרים למצוקה תזרימית.

במסגרת שינויי המחיר של טסלה, היצרנית מודיעה כי טסלה 3 הבסיסית תוזל ב- 1,250 דולר ומחירה לצרכן כעת יהיה 38,990 דולר, כלומר בערך 150 אלף שקל. אגב אם מתחשק לכם לעשות חשבון, טסלה 3 בסיסית עולה כעת בישראל כ 205 אלף שקל.

טסלה 3 אינה הדגם היחיד שהיצרנית מוזילה: לפי הדיווחים בארה"ב היצרנית הוזילה גם את טסלה מודל Y בגרסת "לונג ריינג' " ב-2,000 דולר ומחירה כעת הוא 49,490 דולר. ומעבר לכך, ההוזלות של טסלה ניתנות על רכבים שמקבלים גם הטבת מס מהממשל בארצות הברית אם הם מיוצרים, לפחות בחלק מהדגמים, בארצות הברית. וההטבה מגיעה אפילו עד 7,500 דולר. הטבה נדיבה ביותר.

בחלק מן ההוזלות שהיו בעבר גם לקוחות טסלה בישראל יכלו להינות מהן – למורת רוחם של מי שכבר רכש במחיר הגבוה. האם גם הפעם ההוזלות יגיעו גם לחופי ישראל? נחיה ונראה.

טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד