כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שיעור היסטוריה

סוזוקי חוגגת את הרכב ה-80 מיליון

היצרנית חוגגת מכירה של 80 מיליון מכוניות מאז תחילת היצור ה-4 גלגלי

סוזוקי חוגגת את הרכב ה-80 מיליון
suzuki light - המכונית הראשונה של סוזוקי. צילום: סוזוקי

לעתים אנחנו נתקלים בשמות של יצרני רכב שנדמה לנו שהיו כאן בישראל עשרות שנים: סוזוקי, סובארו, טויוטה, אבל האמת היא שרוב היצרנים היפנים שאנחנו כל כך התרגלנו לראות לא הגיעו לישראל עד שנות השמונים המאוחרות.

למעשה, כאן יש סיפור מעניין בגלל שמי שהגיעו לישראל קודם היו דווקא יצרני הרכב היפנים הקטנים. זו לא טעות: טויוטה וניסאן הגיעו לכאן רק בשנות התשעים, מיצובישי הגיעה בשלהי שנות השמונים. מי שהגיעה לישראל קודם היתה יצרנית קטנה ששמה הוא "סובארו". ואחריה הגיעו עוד יצרנים קטנים שחיפשו פרנסה בגלל שבעולם המערבי לא הכירו אותם: דייהטסו וסוזוקי.

דייהטסו (השייכת עולמית לטויוטה הענקית) כבר לא מוכרים בישראל אבל סוזוקי כן מוכרים. ולכן מאוד מעניין לראות כיצד החברה היפנית הקטנה התפתחה. בישראל אגב סוזוקי משווקת דווקא בזכות צרפת: בשנת 1983 השיווק של מכוניות "טאלבוט" הופסק על ידי מכשירי תנועה והיבואן היה זקוק למותג רכב אחר, מה שהביא לישראל כמובן את סוזוקי בשנת 1983.

אבל אנחנו הרי במנהרת הזמן הרבה אחורה – כשבסוזוקי הוחלט לייצר גם מכוניות לצד האופנועים של החברה ולהציג את ה"סוזולייט"- מכונית קטנה שבעצמה מבוססת על מכונית מערבית של יצרן שמזמן אינו קיים ,ששמו היה "לויד".

המנוע היה קטנצ'יק והנפח היה רק 360 סמ"ק. וזו לא טעות: לא 3.6 ליטרים אלא 360 סמ"ק בלבד. המהירות המרבית עמדה על 100 קילומטרים לשעה, כנראה בירידה מהר פוג'י ועם רוח גבית חזקה. מדוע סוזוקי בוחרת לעשות לנו שיעור היסטוריה? התשובה היא שהיצרנית חוגגת מכירה של 80 מיליון מכוניות מאז תחילת היצור ה-4 גלגלי. אז אם יש לכם סוזוקי חדישה, תדמיינו איך היה לנסוע פעם על סוזוקי חדישה שלא מגיעה ל 100 קילומטרים לשעה.

מכוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד