כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
התפללו לרפואתו

החובש במצב קשה לאחר שניסה לחלץ שוטר תחת אש

הרב חיים סאסי חובש 'איחוד הצלה' מסניף שדרות, נפצע קשה במהלך קרב היריות ליד תחנת המשטרה בעיר, בעת שניסה לחלץ תחת אש את אחד השוטרים שנפצעו. עד ראיה, חובש נוסף שהיה במקום: "אני לא יכול לתאר מספיק את האומץ והגבורה של המעשה שחיים עשה, הוא ראוי למדליית הכבוד הגבוהה ביותר"

החובש במצב קשה לאחר שניסה לחלץ שוטר תחת אש
הרב חיים סאסי צילום: איחוד הצלה

הרב חיים סאסי, מהגרעין התורני בשדרות, וחובש 'איחוד הצלה' מסניף שדרות שמשמש גם כרב האזורי של הארגון בעיר, נפצע קשה בבוקר שמחת תורה כשמחבל שחדר לשדרות זמן קצר לאחר תחילת הלחימה, התבצר בתחנת המשטרה וירה בו כשניסה לחלץ את אחד השוטרים.

הרב חיים סאסי פונה במצב קשה לבית החולים ברזילי באשקלון. 

יעקב בר יוחאי, מתנדב נוסף של "איחוד הצלה" שהיה עד ראייה לאירוע סיפר: "בשבת, לאחר פרוץ הקרבות בשדרות, נסעתי למרפאה כדי לטפל במספר פצועים, לא ידעתי שיש כבר מחבלים בתוך העיר. תוך כדי נסיעה חלפתי על פני הרב סאסי שסייע לפצוע ששכב על הכביש, הוא נופף לי, אמר שהוא בשליטה ושאני אתקדם כי יש פצועים נוספים.

בהמשך ראיתי גופות מוטלות ברחוב ומהר מאוד הבנתי שמדובר במצב חמור ומסוכן. היריות לא הפסיקו. ראיתי את הג'יפ של המחבלים עם הרובה על הגג. היו הרבה פצועים, טיפלתי בקצין ביטחון שנפצע קשה והיה זקוק לטיפול רפואי ובעוד כמה נוספים. ניסינו להתקרב ולהגיש סיוע רפואי, אבל מחבל שהתמקם על גג תחנת המשטרה ירה לעברנו כל הזמן. תוך דקות חיים הגיע. הוא ראה שוטר פצוע קשה ששוכב בצד השני של הכביש, שלא היה אפשר להגיע אליו בגלל היריות. חיים ביקש משוטרים שהיו שם לחפות עליו ותוך כדי הירי רץ לכיוון השוטר, ואז ירו בו, הוא נפצע קשה והתחיל לאבד הרבה דם.

הוא חבר קרוב שלי, הוא הקריב את חייו באומץ רב כדי להציל את השוטר הזה ועכשיו הוא שוכב מדמם מולי ואני לא יכול לסייע לו. היו גם שוטרים נוספים ששכבו פצועים בקרבת מקום. קשרתי בקבוקי מים וציוד רפואי לאבנים כדי לזרוק לו שיוכל לחבוש את עצמו, לעצור את זרימת הדם שלו ולעזור לשוטרים ששכבו לידו ככל יכולתו.

הוא החליף תחבושות במהירות והבנתי שאם לא נוציא אותו ואת שאר השוטרים משם בקרוב, סביר להניח שהם ימותו. לא היו אמבולנסים בעיר, מכיוון שכוחות הביטחון אפשרו רק לאמבולנסים משוריינים להיכנס בשל האיום הביטחוני. אמרתי לשוטר שהיה לידי: 'האיש הזה לא ימות כאן, בוא נוציא אותו ואני אקח אותו במכונית שלי לבית החולים'.

הקצין אמר: "נאסוף צוות, ניתן מכת אש חזקה ונוציא אותם משם".

אחרי מכת האש שנתנו השוטרים, המחבל הפסיק לירות לכמה רגעים, וזה נתן לנו זמן להוציא משם את חיים ועוד שני קצינים פצועים לרכב שלי.

הסעתי את שלושתם במהירות האפשרית לבית החולים ברזילי באשקלון, שם הם עברו טיפול מציל חיים. אני לא יכול לתאר מספיק את האומץ והגבורה של המעשה שחיים עשה, הוא ראוי למדליית הכבוד הגבוהה ביותר על כך שסיכן את חייו כדי להציל אחרים". 

הציבור נקרא להתפלל לרפואת חיים בן תמר לרפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

כמו כן, בין הפצועים בשדרות מהירי אתמול היה גם חבר מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' הרב הרצל שאובי שנפצע מירי בהיתקלות עם מחבלים ימ"ש בדרכו לבית הכנסת, בחסדי שמים מצבו טוב והוא בהכרה אך מאושפז בבית החולים. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני שוחח עמו.  הציבור נקרא להתפלל להחלמתו המהירה של הרצל בן מרגלית מורורי לרפואה שלמה. 

שדרות מלחמת חרבות ברזל איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד