ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
בצל המלחמה בדרום

בן גביר הנחה את האגף לרישוי כלי יריה לצאת למבצע חירום

השר איתמר בן גביר את האגף לרישוי כלי יריה לצאת למבצע חירום, על מנת לאפשר לאזרחים רבים ככל האפשר להתחמש. התכנית תיכנס לתקפה תוך 24 שעות

בן גביר הנחה את האגף לרישוי כלי יריה לצאת למבצע חירום
אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר, הנחה היום (ראשון) את האגף לרישוי כלי יריה לצאת למבצע חירום, על מנת לאפשר לאזרחים רבים ככל האפשר להתחמש. התכנית תיכנס לתקפה תוך 24 שעות.

אלו התנאים לקבלת רישיון לנשק הם

1. כל אזרח שעומד בתבחינים המפורטים לנשיאת כלי יריה פרטי בשל הגנה עצמית ושירות כוחות הביטחון, והוא ללא עבר פלילי או רפואי ידרש לעבור ריאיון טלפוני במקום ריאיון פיזי, ויוכל לקבל אישור לשאת כלי יריה תוך שבוע. (תבחיני הגנה עצמית: מגורים בישוב זכאי, יוצאי רובאי 07 ומעלה, קצינים בדרגן סגן ומעלה ונגדים בדרגת רס"ר ומעלה בצה"ל ובגופי הביטחון, שירות ביחידות מיוחדות, כבאים, שוטרים, ועובדים ומתנדבים בגופי ההצלה).

2. כל אזרח שקיבל אישור מותנה לרכוש כלי יריה ולא רכש כלי יריה במהלך שנת 2023 ופג תוקפו של הרישיון המותנה, יוכל לרכוש כלי יריה כבר כעת ללא צורך בהגשת בקשה נוספת. הפטור יחול על כ-4,000 אזרחים.

3. כל אזרח שהפקיד את נשקו בחצי השנה האחרונה בשל אי ביצוע אימון רענון או אימון חידוש, יוכל לקבל את נשקו חזרה. הפטור יחול על כ-1,800 אזרחים.

4. בנוסף, החל מיום שלישי הקרוב אישורים מותנים לנשיאת כלי יריה יונפקו עם היתר המאפשר רכישה של עד 100 כדורים במקום 50 כיום.

השר איתמר בן גביר מסר: "אני מודה לאנשי האגף לרישוי כלי יריה, למחלקת מענה אזרחי במשטרת ישראל ולעובדי משרד הבריאות על ההירתמות הכה חשובה שתאפשר לאזרחים רבים ככל שאפשר להתחמש, ולהגן על עצמם ועל סביבתם בעת הצורך".

מלחמת חרבות ברזל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד