י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הבכי לא נשלט

המשגיח בהקלטה לאלפי אברכים: "להתחזק בהלכות שבת"

המשגיח דמיר הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל בדברים מחזקים לאלפי אברכי ובחורי ישיבת מיר שנשלחו בהקלטה לכולם בעקבות המלחמה בדרום. ומה הורה המשגיח לגבי בכי בשבת?. האזינו להקלטה 

המשגיח בהקלטה לאלפי אברכים: "להתחזק בהלכות שבת"
המשגיח הגה''צ רבי בנימין פינקל צילום: שמואל דריי

כבר בשעות הבוקר של שמחת תורה שהתחילו לזרום הידיעות המחרידות מעובדי הישיבה במיר בשכונת בית ישראל בירושלים, על מה שמתרחש בדרום פרץ המשגיח דמיר הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל בבכי.

לשאלת בחורים האם מותר לבכות בשבת ענה להם המשגיח שכשיש כל כך הרבה יהודים בצער ל"ע זה כבר לא נשלט.

לאחר מכן נשאל המשגיח אם לעצור את ההקפות בהתייעצות של המשגיח עם ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל ההוראה הייתה שבין ההקפות יעצרו לתהילים אבל אין תועלת בהפסקת ההקפות היות והציבור יכנס לחרדה גדולה מאוד.

לאמירת תהילים ניגש המשגיח ובקול בוכים זעקו בני הישיבה לביטול הגזירות ובהקפות שניות לבני חו"ל ששם הייתה חרדה גדולה יותר עודדם המשגיח שהישיבה זה המקום המוגן ביותר ותמיד צריך סיעתא דשמיא

למחרת מסר המשגיח  הודעה מוקלטת לאלפי תלמידי ואברכי ישיבת מיר עקב המלחמה ובה דברי חיזוק והתעוררות ועצות מעשיות לבית ובעיקר להתחזק באמירת תהילים ובלימוד הלכות שבת עקב כך שהשנה ללא תקעו בשופר בראש השנה ביום הראשון כדברי בעל הערוך לנר, כמו כן ישיבות רבות שפנו למשגיח בשאלה במה להתחזק ואיך לחזק את הבחורים לכולם הורה המשגיח להתחזק בהלכות שבת. 

"אחי ורעי כל בני הישיבה הנחמדה והיקרה, אברכים בחורים כולם כאחד. אנחנו בעת צרה ליעקב, צרה גדולה כלל ישראל אבלים שבורים רצוצים חולים בגוף ובנפש פצועים אי אפשר לתאר. אבינו אב הרחמן רוצה שנרבה זכויות והתפקיד עכשיו הרב והעצום עכשיו, זה להרבות זכויות מצד תוספת רחמים ומצד נשא בעול עם חברו".

"לגברי סדרי הישיבה תבוא הודעה נפרדת לפי מה שנקבל מדעת גדולי ישראל, וודאי שכל אחד התפקיד שלו כאמור להוסיף ולהוסיף מאד חשוב בבית ללמוד עם הילדים יחד לומר תהילים ביחד וגם עם ה'אשת חיל' לא בפניקה פרקי תהילים פ"ג י"ג שיר המעלות ממעמקים ללמוד איתם, הקב"ה רוצה את התפילות של כולם ואח"כ ללמוד איתם קצת וכאן בישיבה ללמוד חיזוק הלכות שבת ואז הקב"ה אב הרחמן ירחם עלינו יעזור לכלל ישראל לנו ירבה ישועות לכלל ישראל ונזכה לראות בגאולה השלמה ונזכה לעשות להקב"ה נחת רוח בלב שלם", סיים המשגיח את דבריו. 

מיר מלחמת חרבות ברזל הרב בנימין פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד