כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נפוץ בקרב ארגוני הטרור

מדוע מחבלים כל כך אוהבים טויוטה היילקס?

למרבה הצער, זה מה שהפך את ההיילקס לרכב כה נפוץ גם בקרב ארגוני הטרור

מדוע מחבלים כל כך אוהבים טויוטה היילקס?
טויוטה היילקס. נפלו בהמוניהם לידיים גם של דעאש בשעתו צילום: רוני נאק

כל מי שצפה בימים האחרונים בזוועות על מסכי הטלוויזיה הבין שלמחבלי חמאס יש רכב אחד שהם מעדיפים: טנדר טויוטה, או כמו שהוא מוכר בשם המקצועי: טויוטה היילקס. אבל לא רק המחבלים הארורים של החמאס אוהבים להשתמש בטנדר הזה: גם ארגון הטרור הרצחני דעאש וגם מורדים בסומליה. הטנדר של טויוטה כמובן אינו ה"רכב הצמוד" של מחבלים בלבד. גם חקלאים עושים בו שימוש נרחב וגם מטיילים, אבל מה הופך את הרכב הזה לכה מיוחד? התשובה היא הקשיחות שלו ולא מעט גם התדמית.

טויוטה היילקס מארגוני הסיוע ההומניטרי לארגוני הטרור. קרדיט: טויוטה

טויוטה היילקס הראשון הופיע בשנת 1972 ונקרא "טויוטה פיק אפ" כלומר טנדר טויוטה, או "היי לקס" כלומר בתרגום פשוט "יוקרה גבוהה". אבל טויוטה לא בנתה את ההיילקס כדי להיות יוקרתי בלבד. המבנה של ההיילקס כולל שלדת סולם חסונה מאוד וסרן אחורי חי שמיועד לשאת משקל גבוה. בהמשך הגיעו גם גרסאות עם הנעה כפולה אבל על דבר אחד אנשי טויוטה סירבו לוותר: על הקשיחות. דיזל או בנזין, הנעה רגילה או כפולה, טויוטה בנתה את ההיילקסים כך שיהיה אפשר לתקן אותם בקלות, לתדלק אותם בדלק זול והם פשוט המשיכו לנסוע.

למרבה הצער זה מה שהפך את ההיילקס לרכב כה נפוץ גם בקרב ארגוני הטרור- כשלפתע גילו האמריקאים בשעתו שההיילקס הפך לרכב נפוץ של ארגון הטרור דעאש שרכש אותו בדרכים לא דרכים. כאמור- גם לחמאס יש טויוטה היילקס למרות שטויוטה אינה משווקת רכבים באופן רשמי ברשות הפלסטינית אך במרוצת השנים מכוניות מסוגים שונים כן נכנסו לרצועה, חלקם כחלק מסיוע לארגונים הומניטריים או לכוחות משטרה לגיטימיים ואלו הוחרמו על ידי ארגוני הטרור.

מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד