ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
חרבות ברזל

תושבים בעזה המומים מכמות הנפץ: "10 שעות ברצף"

הצבא פתח בתקיפות אוויריות על שני מחנות פליטים בעזה | בתקיפות נהרסו מסגדים, מבני ממשל ותשתיות | "הלילה היה חסר תקדים. בקושי ישנו"

תושבים בעזה המומים מכמות הנפץ: "10 שעות ברצף"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

מאז אמש בו התגברו ההתקפות האוויריות על עזה, מדווחים תושבי הרצועה על הרס תשתיות, מסגדים ובבנייני מגורים. בהודעה שפרסם דובר צה"ל הוא אמר כי "צה"ל החל בתקיפה אווירית עצימה ברצועת עזה באמצעות עשרות מטוסי קרב. צה״ל תוקף יעדים במרחבים הסמוכים לגדר בבית חאנון, המשמשים את ארגון הטרור חמאס להוצאת תקיפות נגד מדינת ישראל".

עוד כתב דובר צה"ל, בהודעה שפורסמה אמש בשעות הצהריים, כי "צה"ל ימשיך לפעול כנגד ארגון הטרור חמאס".

בנוסף, מטוסי חיל האוויר תקפו שני מחנות פליטים באזור העיר עזה. הבוקר, בתוך עשר דקות שתי פשיטות מסיביות פגעו בג'בליה ובמחנות הפליטים אל-שאטי. עשרות נפגעים הובאו לבית החולים הראשי בעיר עזה. מדיווחי הפלסטינים עולה כי מסגד באל-שאטי נפגע "ללא כל אזהרה מוקדמת" על ידי הצבא.

רפאת אל עריר, תושבת עזה, תיארה בראיון לאל-ג'זירה את מה שעבר עליה הלילה שהיה כולו רועש מקולות ההפצצות הישראליות הבלתי פוסקות. "נגמרו לנו שמות התואר כדי לתאר את ההפצצה הישראלית של בלוקים שלמים, פגיעה במשפחות פלסטיניות בזמן שישנו, פגיעה במסגדים, עסקים ואזורי מגורים.

"הלילה היה חסר תקדים. בקושי ישנו. המצב היה מפחיד. אני חושבת שזו רק תהיה ההתחלה כי הפצצות לא עצרו במשך 10 שעות, אפילו לא לדקה." עדויות התושבים מספרות שיותר מ-70 אחוז מהשכונה הרוסה לחלוטין. "התשתית... הכל נהרס לחלוטין, בנוסף לבתים ולכל בניין אחר באזור שהיה תחת הפצצות כבדות".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד