ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
"עשו לנו מארבים"

טייס הקרב על מתקפת הפתע: "ירינו טילים בתוך קיבוצים"

טייס מסוקי קרב מעיד על מה שעבר עליו ועל חבריו בשעות הראשונות של מתקפת הפתע בדרום. "מסוקי קרב היו הדבר היחיד שעצר את הטירוף בשעות הראשונות. נלחמו כמו אריות, עשינו סיוע קרוב מטורף: יורים טילים בתוך קיבוצים על מחבלים, מלווים באש ותוקפים בלי הפסקה"

טייס הקרב על מתקפת הפתע: "ירינו טילים בתוך קיבוצים"
מסוק צבאי. אילוסטרציה צילום: unsplash

שירה אטינג, טייסת מסוקי קרב במילואים שלאחרונה התפרסמה כשלקחה חלק במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, מפרסמת בטוויטר טקסט ששלח לה עמית, טייס מסוק קרב, בו הוא מספר על הפעולות שביצעו הוא וחבריו ברגעים הראשונים של מתקפת הפתע של חמאס על יישובי העוטף.

"כרגע סיימתי 48 שעות בטייסת, שולח כאן כדי להעביר לכם את המצב מהשטח: תפס גם אותנו בהפתעה, מבנה ראשון המריא בהזנקה והיה באזור בערך 45 דקות אחרי הפריצה, כל האנשים הגיעו ישירות מהבית, תפסו מסוקים ופשוט המריאו לאזור, בלי לדעת מה קורה. הגענו והיה טירוף! גדר פרוצה, אין עם מי לדבר בקשר, מלא מטרות בכוונת, נראה כמו מתקפת זומבים מהסרטים.

זיהינו וחיסלנו בשעות הראשונות עשרות עד מאות מחבלים. טרקטורים על הגדר (כן, גם זה מהסרטון שהורס את הגדר), אופנועים עם חמושים, טנדרים סטייל דעאש, ועשרות מחבלים שהלכו. מסוקי קרב היו הדבר היחיד שעצר את הטירוף בשעות הראשונות. פירקנו בטן - ירינו את כל הטילים והפגזים, חזרנו לבסיס להתחמש, והמראנו שוב, ושוב, ושוב. אישית הייתי 12 שעות באוויר ב-24 שעות הראשונות.

אני 25 שנה טס מבצעי, מעולם לא חוויתי דבר כזה, לא בלבנון, לא בצוק איתן. הם הגיעו מוכנים אלינו, עשו מארבים של טילים נגד מטוסים, ירו נק"ל בהמשך שהגיעו כוחות, עבדו ישירות מול הלוחמים בקרקע, נלחמו כמו אריות, עשינו סיוע קרוב מטורף: יורים טילים בתוך קיבוצים על מחבלים, מלווים באש ותוקפים בלי הפסקה.

לא דמיינתי שנצטרך להפעיל אש בתוך שטח מדינת ישראל אי פעם! הכוחות הקרקעיים נלחמים כמו אריות, ואנחנו עובדים איתם צמוד כדי לספק הגנה. כולכם יכולים להיות מאוד גאים בכל חברינו הטייסים ובאחים שלנו שנלחמים בקרקע. עוד קצת ונגיע לשליטה מלאה באזור.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד