י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בשל המצב הביטחוני

הערכה כי הבחירות המקומיות יידחו בשלושה חודשים

משרד הפנים שוקל בימים אלה את דחיית הבחירות ברשויות המקומיות. מנגד יש טענה כי לשר הפנים אין סמכות לקבלת החלטה כזו מפני שהיא מצריכה את כינוס הכנסת ושינוי חקיקה. יו"ר וועדת הבחירות באחת הערים במרכז הארץ: "אני לא רואה תסריט שבו אנשים יוצאים לקלפיות בזמן שהמדינה מדממת"

הערכה כי הבחירות המקומיות יידחו בשלושה חודשים
בחירות מקומיות, ארכיון צילום: פלאש 90

משרד הפנים שוקל לדחות את הבחירות המקומיות שאמורות להתקיים ב-31 באוקטובר השנה, לאור הלחימה מול חמאס בעזה. על פי הערכות נשקלת האפשרות לדחות את הבחירות בכשלושה חודשים עד כחצי שנה מתום הלחימה, כך דווח ב"ישראל היום". החלטה אמורה להתקבל בימים הקרובים.

בהודעה מטעם משרד הפנים שיצאה במוצ"ש נכתב כי טרם התקבלה החלטה על דחיית הבחירות וכי "ההיערכות התפעולית לקיום הבחירות במועדן נמשכת כסדרה". לאור הערכות מצב שקיימו בהתאם להוראות פיקוד העורף בוטלו כל פעילויות ההדרכה. דיונים בנושאי הבחירות שנקבעו ברשויות השונות, כגון השלמת הליך אישור הרשימות, יתקיימו בזום.

עו"ד עמרי שגב העוסק במשפט מנהלי, מפלגות רשויות מקומיות למועמדים הרבים שהוא מייצג אמר ל'ישראל היום'. כי "ייתכן שמהלך מסוג זה יצריך שינוי חקיקה. כך לפי שעה לא ניתן לדעת האם ניתן יהיה להגיש את הרשימות מחדש, מה המשמעויות הכלכליות, מה יעלה בגורלן של התקשרויות שנעשו מול ספקים בקשר לבחירות וכיוצא באלה".

מלחמת חרבות ברזל בחירות מקומיות 2023 בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד