ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המחדל נחשף

‏המודיעין המצרי: "התרענו על 'משהו גדול' וישראל התעלמה"

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי גורמים בישראל התעלמו מאזהרות על כך שחמאס מתכנן "משהו גדול". לדבריו, "הישראלים התרכזו ביו"ש והמעיטו בחשיבות של האיום מעזה". הגורם צוטט: "הזהרנו אותם שהמצב עומד להתפוצץ, אבל הם העריכו באופן חסר את האזהרות"

‏המודיעין המצרי: "התרענו על 'משהו גדול' וישראל התעלמה"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

השאלות על הכישלון המודיעיני האדיר של ישראל לגלות מבעוד מועד את התקיפה המפתיעה של חמאס, גוברות לאחר שפקיד מודיעין מצרי אמר כי ישראל התעלמה מאזהרות חוזרות ונשנות לפיהן ארגון הטרור בעזה מתכנן "משהו גדול", כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

הבכיר המצרי אמר כי מצרים, המשמשת לעתים קרובות כמתווכת בין ישראל לחמאס, דיברה שוב ושוב עם הישראלים על "משהו גדול", מבלי לפרט. לדבריו, גורמים ישראליים התמקדו בגדה המערבית והמעיטו באיום מעזה. לטענת AP "ממשלתו של נתניהו, מורכבת מתומכי מתנחלים שדרשו לטפל באיום הביטחוני שם נוכח גל הגואה של אלימות ב-18 החודשים האחרונים".

"הזהרנו אותם שהתפוצצות של המצב מגיעה, ובקרוב מאוד, וזה יהיה גדול. אבל הם זלזלו באזהרות כאלה", אמר הפקיד, שדיבר בעילום שם מכיוון שלא היה מורשה לדון בתוכן של דיונים מודיעיניים רגישים עם התקשורת.

הוא אמר כי ישראל התעלמה מאזהרות ברורות של בעלות בריתה. חמאס הצליח לשמור על תוכניתו בסתר. נראה שהמתקפה האכזרית, שכנראה ארכה חודשים של תכנון ואימונים מדוקדקים וכללה תיאום בין קבוצות טרור מרובות, עברה מתחת לרדאר המודיעין של ישראל.

מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד