ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בפנייה לקהילה הבינלאומית

הרצוג: "מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד"

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה לקהילה הבינלאומית: "הבהירו שחמאס נושא באחריות מלאה לשלומם של בני הערובה שלקח, ודרשו את החזרתם המיידית לישראל". עוד ביקש הנשיא לגנות באופן ברור את פעולות החמאס

הרצוג: "מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד"
הנשיא הרצוג נואם בקונגרס צילום: צילום מסך

נשיא המדינה שיגר היום מסר לקהילה הבינלאומית, לפיו "יש לגנות באופן ברור ובקול את פעולות החמאס. בדיוק כפי שגיניתם את המעשים המתועבים והבלתי נתפסים של דאעש, כי היום, הם אותו דבר".

יחד עם זאת אמר הרצוג: "שאף אחת מהמדינות במרחב לא תטעה ותחשוב לפעול נגדנו. ישראל היא מדינה חזקה ותגייס את כל כוחה ועוצמתה להגן על עצמנו".

הרצוג פתח את דבריו: "כנשיא מדינת ישראל, אני מדבר אליכם כרגע מבירתנו, ירושלים, בצילה האפל של המלחמה, בעוד האומה שלי ממשיכה להיות תחת מתקפה פראית מצד אויב אכזר ובלתי אנושי. למיטב זכרוני, מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד. ומאז השואה לא היינו עדים למראות של נשים וילדים יהודים, סבים וסבתות - אפילו ניצולי שואה - נדחפים למשאיות ונלקחים בשבי".

הרצוג המשיך: "חמאס ייבא, אימץ ושכפל את הפשעים של דאע"ש. חמאס נכנס לבתים אזרחיים ביום שבת, יום חג, ורצח בדם קר משפחות שלמות. צעירים ומבוגרים, שרפו גופות ועינו את קורבנותיהם התמימים. יהודים, מוסלמים, ואנשי כל הדתות. האכזריות. חוסר האנושיות. הברבריות של מפלצות. לא בני אדם - מפלצות.

הנשיא פנה בקריאה לכל האומות ברחבי העולם "לגנות באופן ברור ובקול את פעולות החמאס. בדיוק כפי שגיניתם את המעשים המתועבים והבלתי נתפסים של דאעש, כי היום, הם אותו דבר". עוד הוסיף: "לאותן המדינות שעדיין לא עשו זאת: הכריזו על חמאס כארגון טרור".

הרצוג המשיך לדרוש: "הבהירו שחמאס נושא באחריות מלאה לשלומם של בני הערובה שלקח, ודרשו את החזרתם המיידית לישראל. תמכו בישראל. במילים ובמעשים. ישראל מצידה תמשיך להגן על עצמה. ממשלת ישראל, ראש הממשלה נתניהו, צה"ל וכל גופי הביטחון הישראליים זוכים לתמיכתי המלאה. אנו נפעל במלוא הכוח ובמחויבות בלתי מעורערת לחסל את האיום על עמנו. אנחנו נרדוף אחרי כל אלו שמבצעים ותומכים במעשים הנפשעים האלו נגדנו. אני יודע שרוחנו, הרוח הישראלית תגבר".

נשיא טורקיה רג׳יפ טאיפ ארדואן התקשר לנשיא המדינה

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב עם נשיא טורקיה, רג׳יפ טאיפ ארדואן. נשיא טורקיה ביקש להשתתף בצער אזרחי ישראל באבלם הנורא בשל מעשה הטבח שנערך ביום חג. הוא חזר על קריאתו וציין את מאמציו להחזרת היציבות במרחב ולשאוף לשלום באיזור.

נשיא המדינה הודה לנשיא טורקיה על התנחומים והדגיש כי מדינת ישראל תגן על אזרחיה ותעשה הכל על מנת להשיב את החטופים המוחזקים ברצועת עזה.

יצחק הרצוג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד