ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"זה קורע את הלב"

ביידן בהצהרה: 11 אזרחים אמריקנים נרצחו בידי חמאס

"אנחנו גם יודעים שגורלם של אזרחים אמריקאים עדיין לא ידוע, ואנו עובדים עם גורמים ישראליים כדי לקבל מידע נוסף על מקום הימצאם", אמר הנשיא האמריקני והוסיף, "לבי עם כל משפחה שהושפעה מהאירועים הנוראיים של הימים האחרונים"

ביידן בהצהרה: 11 אזרחים אמריקנים נרצחו בידי חמאס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הצהרה בדבר האזרחים האמריקאים בישראל שנרצחו. "בעוד אנו ממשיכים להבין את זוועות הפיגוע המחריד נגד ישראל בסוף השבוע ומאות האזרחים החפים מפשע שנרצחו, אנו רואים את היקף הטרגדיה העצומה והטווח העצום שלה. למרבה הצער, אנו יודעים כעת שלפחות 11 אזרחים אמריקאים היו בין ההרוגים - שרבים מהם הקימו בית שני בישראל".

עוד אמר הנשיא: "זה קורע את הלב. משפחות אלה נקרעו על ידי שנאה ואלימות בלתי נסבלים. אנחנו גם יודעים שגורלם של אזרחים אמריקאים עדיין לא ידוע, ואנו עובדים עם גורמים ישראליים כדי לקבל מידע נוסף על מקום הימצאם. לבי עם כל משפחה שהושפעה מהאירועים הנוראיים של הימים האחרונים. הכאב שסבלו משפחות אלו, עוצמת האובדן שלהן והייסורים של אלה שעדיין ממתינים למידע הם בלתי נתפסים".

הנשיא האמריקני הוסיף ואמר: "בטיחותם של אזרחים אמריקאים - בין אם בבית ובין אם בחו"ל - היא בראש סדר העדיפויות שלי כנשיא. בעוד אנו עדיין עובדים לאשר, אנו מאמינים שסביר להניח שאזרחים אמריקאים עשויים להיות בין המוחזקים על ידי חמאס. הנחיתי את הצוות שלי לעבוד עם עמיתיהם הישראלים בכל היבט של משבר בני הערובה, כולל שיתוף מודיעין והצבת מומחים מרחבי ממשלת ארצות הברית כדי להתייעץ עם עמיתים ישראלים ולייעץ להם על מאמצי החלמת בני ערובה".

"לאזרחים אמריקאים השוהים כיום בישראל, מחלקת המדינה מספקת סיוע קונסולרי וכן התראות אבטחה מעודכנות. למי שרוצה לעזוב, טיסות מסחריות ואפשרויות קרקע עדיין זמינות. נא לנקוט באמצעי זהירות הגיוניים בימים הקרובים ולפעול לפי הנחיות הרשויות המקומיות", אומר הנשיא.

לדבריו, "זו לא איזו טרגדיה רחוקה. הקשרים בין ישראל לארצות הברית עמוקים. זה אישי עבור כל כך הרבה משפחות אמריקאיות שחשות את הכאב של ההתקפה הזו, כמו גם את הצלקות שנגרמו במשך אלפי שנים של אנטישמיות ורדיפות של יהודים. בערים ברחבי המדינה, מחלקות המשטרה הגבירו את האבטחה סביב מוקדי החיים היהודיים, והמחלקה לביטחון המולדת, הבולשת הפדרלית, ושותפי אכיפת חוק פדרליים אחרים עוקבים מקרוב אחר כל איומים פנימיים בקשר לטרור הנורא. פיגועים בישראל".

"ברגע זה של שברון לב, העם האמריקאי עומד כתף אל כתף עם הישראלים. אנו זוכרים את הכאב של התקפה בידי טרוריסטים בבית, ואמריקאים ברחבי המדינה עומדים מאוחדים נגד המעשים המרושעים האלה שגבו שוב חיים אמריקאים חפים מפשע. זה מעורר זעם. ואנחנו נמשיך להראות לעולם שהעם האמריקני הוא בלתי מתפשר בנחישותנו להתנגד לטרור בכל הצורות".

לסיום, הצהיר הנשיא האמריקני ביידן: "ארה"ב ומדינת ישראל הן שותפות בלתי נפרדות, ואני השבתי בפני ראש הממשלה נתניהו שוב כשדיברנו אתמול כי ארה"ב תמשיך לוודא שלישראל יש את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה ועל אנשיה".

ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד