כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
היום הרביעי למלחמה

השקט הופר: מטחים לדרום, צה"ל תוקף ברצועה | כל העדכונים

מטוסי קרב וכלי שיט של צה"ל תקפו מטרות רבות של חמאס ברחבי הרצועה - עשרות מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מעל ל-200 מטרות | הלילה הותר לפרסום כי בתקרית בגבול לבנון נהרג סא"ל עלים עבדאללה, חמישה ישראלים נוספים נפצעו | עדכונים שוטפים ממתקפת הפתע 

השקט הופר: מטחים לדרום, צה"ל תוקף ברצועה | כל העדכונים
תקיפה בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

ישראל נמצאת בעיצומה של היממה הרביעית למלחמת 'חרבות ברזל': אחרי שעות של שקט אזעקות נשמעו במהלך הלילה ביישובי העוטף לא ידוע על נפגעים כתוצאה משיגורים אלה.

במקביל, מספר הקורבנות מהטבח במתקפת הפתע של חמאס על ישראל ממשיך לטפס: לפחות 900 נרצחו ו-2400 נפצעו. הערכה היא שהמספרים צפויים לעלות. כמו כן, יותר מ-150 נחטפו ומוחזקים ברצועה.

כל העת ממשיך צה"ל לפגוע במטרות חמאס לכל אורך הרצועה. בשעות הלילה הותקפו 200 מטרות של חמאס. בעזה מדווחים על מאות הרוגים ומאות שעדיין נמצאים מתחת להריסות.

בתוך כך, אבל כבד נפל בקרב בני העדה הדרוזית עם הידיעה על נפילתו של סגן אלוף עלים עבדאללה בן ה-40 מהכפר יאנוח-ג'ת, שנהרג בהיתקלות עם מחבלים שחדרו לארץ בגבול לבנון. הלווייתו של עבדאללה, אותו מכנים בקהילה בשם עלים סעד, תיערך היום בכפרו.

עדכונים שוטפים:

14:27 - מנסור עבאס: "קורא להנהגת הפלגים הפלסטיניים בעזה לשחרר את השבויים שבידיכם".

14:25 - משרד החוץ האיטלקי: חמאס הוא הגורם היחיד האחראי לעימות הנוכחי.

14:18 - פגיעה ישירה במבנה בחוף אשקלון. נגרם נזק. אין נפגעים.

14:15 - אל-ערביה: מצרים סגרה את מעבר רפיח ללא הגבלת זמן.

14:05 - אזעקות צבע אדום באשקלון

13:33 - הליכוד: "כל ראשי הקואליציה תמכו בהקמת ממשלת חירום לאומית והסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להקמתה".

13:24 - בהמשך לדיווחים על חדירת כלי טיס עוין למרחב העוטף, צה"ל זיהה מטרה שנעה לעבר שטח מדינת ישראל ושיגר מיירט לעברה. מבדיקה עולה כי לא מדובר בכלי טיס עוין ולא נשקף איום לתושבים.

13:13 - חשד לחדירת כלי טיס לעוטף עזה ושדרות: אזעקת צ.א הופעלה

13:01 - צבע אדום בבארי

13:00 - צה"ל איפשר בדקות האחרונות לתקשורת הבינלאומית להיכנס לכפר עזה על מנת לתעד את הזוועות כתוצאה מפעולת חמאס בשטח ישראל.

12:49 - השר עמיחי שיקלי התגייס לשירות מילואים

12:40 - צבע אדום: עומר, באר שבע, מערב הנגב

12:35 - ראשוני: צה"ל תוקף כעת תקיפה נרחבת כנגד יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, פרטים נוספים בהמשך.

עזה כעת

12:30 - צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה רבה יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה:

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. בין היתר, תקפו המטוסים מתחם צבאי ומחסן אמצעי לחימה. כמו כן, נתקף חדר ניהול לחימה במערב ג'באליה אשר שימש את ארגון הטרור חמאס להכוונת טרור נגד מדינת ישראל.

12:17 - צבע אדום: עוטף עזה, חוף אשקלון

12:07 - צבע אדום במועצות אזוריות: שער הנגב

11:59 - אזעקת צבע אדום ביישובי העוטף

ההרס בעזה

11:44 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני, נשלל חשד לחדירה במרחב האווירי באיזור רמת הגולן והגליל. אין חשש לאירוע ביטחוני.

11:30 - הנהגת התנועה הקיבוצית מסרה במהלך מסיבת עיתונאים בנוגע למצב בדרום כי "הסיוע שנדרש כרגע הוא בפינוי ההרוגים, בהקמת טקסי הלוויות ובסיוע נפשי לאלו שנותרו בחיים". בהנהגת התנועה הוסיפו כי "צריך בכל מחיר להכות באויבינו, ללא רחם. יש להחזיר את הביטחון ואת היכולת לחיות בשלום לאורך הגבול". (ynet)

11:23 - דרעי: ״קורא לכל המעורבים - הקימו ממשלת חירום לאומית מיידית״

11:12 - עיריית שדרות: החל מהצהרים יפונו בני 60 ומעלה לים המלח. במסגרת תוכנית "משב רוח" של משרד הביטחון, תוציא העירייה החל מהיום בצוהריים גמלאים וגמלאיות בני 60+ לבתי מלון בים המלח. יתאפשר להם לצאת עם בני/בנות הזוג ועם ילדיהם עד גיל 18 וגם מטפלים צמודים למי שיש. מדובר על כ-1,500 גמלאים/ות אליהם יצטרפו בני הזוג והילדים שלהם בני 18 ומטה ומטפלים אישיים.

ההרס בעזה

11:10 - דיווח על חשד לחדירה במרחב האווירי ברמת הגולן והגליל העליון, כוחות צה"ל מלווים בכלי טיס פרוסים וסורקים במרחב. פרטים נוספים בהמשך.

11:00 - אזעקה בעוטף עזה

11:00 -חשד לחדירת מחבלים בצפון: תושבי היישובים בצפון רמת הגולן ובגליל הונחו להיכנס למרחבים מוגנים

10:48 - אזעקה בעוטף עזה

10:47 - במקביל לתקיפות נרחבות ברצועת עזה; מסוק קרב תקף הבוקר חוליית מחבלים שזוהתה סמוך לגדר באזור זיקים

חיסול החוליה

10:45 - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה למשרד לביטחון לאומי לרכוש למעלה מ 10,000 כלי ירייה. בשלב ראשון ובאופן מיידי, נרכשו 4,000 רובי סער ממפעל ישראלי שיחולקו לכיתות הכוננות. במקביל החליט השר על מינוי בהתנדבות של ניצב בדימוס שמעון לביא ל'פרוייקטור גיוס וחימוש לחימה אזרחית'

10:40 - דובר צה"ל מעדכן: "123 חיילים נפלו מאז החלה הלחימה. משפחותיהם של 50 חטופים עודכנו עד עתה"

ההרס בחאן יונס הבוקר

10:34 - שר המשפטים יריב לוין: ״בימים אלה נדרשת הקמת ממשלת חירום לאומית באופן מיידי, ואני עושה בימים האחרונים מאמץ גדול כדי שכך יקרה״

10:31 - דובר צה״ל בהצהרה: "אין מחסור במים ואוכל במדינת ישראל. תזמון ההודעה היה שגוי. חיל האוויר במערך מלא, אנחנו תוקפים אלפי מטרות. כל ארבע שעות עשרות מטוסי קרב תוקפים בעזה - הרגנו מאות פעילי חמאס. צה״ל בשליטה מליאה בעוטף. לא היו הלילה חדירות מחבלים".

10:30 - ‏שר החינוך ⁦‪יואב קיש ב׳גל״צ׳‬⁩: "כפוף להנחיות פיקוד העורף - מחר נפתח את מערכת החינוך בחלק מהמקומות, נאפשר לימודים ממוגנים אבל לא נכריח אנשים לחזור"

10:25 - יו״ר הקואליציה חה״כ אופיר כץ מזרז את חברי הכנסת להשתבץ להלוויות של הנרצחים במתקפה על הדרום: ״חלק מהח״כים מכל הסיעות כבר משתתפים בשיבוצים אך זה לא מספיק, צריכים התגייסות גדולה יותר״. כץ צירף לוח שיבוצים שריק עדיין בחלקו הגדול.

10:23 - צבע אדום: הירי לעבר יישובי העוטף - נמשך

10:15 - ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר הערכת מצב טלפונית בהשתתפות שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון.

10:10 - אזעקה נשמעה בעוטף עזה

09:30 - כוחות הביטחון עצרו יותר מ-30 פעילי טרור ברחבי יהודה ושומרון במהלך הלילה.

09:15 - יחידת הסייבר של המשטרה בלהב 433 הקפיאה חשבונות של מטבעות קריפטוגרפיים ששימשו את ארגון הטרור של החמאס לגיוס תרומות ברשתות חברתיות

תקיפת סירות של פעילי טרור

09:00 - משפחות החטופים והנעדרים ייפגשו היום עם נשיא המדינה: חברי המטה להשבת החטופים והנעדרים ייפגשו היום (שלישי) בשעה 17:00 עם נשיא המדינה יצחק הרצוג במשכן הנשיא בירושלים. חברי המטה יביעו בפני הנשיא את מצוקתם הקשה, לנוכח אי הוודאות והחרדה הגדולה לגורל יקיריהם ויביעו בפניו את הדרישה לעשות הכול על מנת להשיב את כל השבויים והנעדרים בשלום הביתה.

08:50 - עדכון הסדרי תנועה וחסימות צירים באזור הדרום לשעה 08:45:

כביש 34 יד מרדכי - בית הגדי.

כביש 25 בית הגדי - נחל עוז.

כביש 4 כרמיה - יד מרדכי.

כבישים 241 ו- 232 חסימות בכל המקטעים:
צומת שער הנגב
צומת אורים
צומת גילת
צומת סעד
צומת רעים
צומת מעון
צומת המזלג (נתיבות).

פעילות צה\"ל בעוטף

08:30 - דובר צה"ל לתקשורת הזרה: מציע לכל מי שיכול לצאת מהרצועה, לעשות זאת דרך מעבר רפיח בגבול מצרים, שעדיין פתוח.

08:15 - משרד החוץ של אוסטריה מסר כי שלושה אזרחים ישראלים-אוסטרים עשויים להיות בין השבויים שנחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה. לפי המשרד, "כרגע אין אישור רשמי לכך". (רויטרס)

פעילות חטיבת גולני בעוטף עזה

08:00 - גדוד 51 של גולני חיסל מחבל בהיתקלות במהלך הלילה בצומת סעד. 

07:40 - משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי מאז תחילת המלחמה נהרגו ברצועת עזה 704 בני אדם, וכ-3,900 נפצעו.

07:35 - צה"ל תקף הלילה יותר מ-200 יעדי חמאס ברצועה: מטוסי קרב וכלי שיט של צה"ל תקפו מטרות רבות של חמאס ברחבי הרצועה - עשרות מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מעל ל-200 מטרות ברחבי שכונת רימאל ובחאן יונס. בין היתר, תקפו המטוסים תשתית צבאית של הג'יהאד האסלאמי הממוקם בחאן יונס, מחסן אמצעי לחימה בשימוש חמאס הממוקם במסגד, תשתית מבצעית ששימשה פעילי חמאס.

תקיפת יעדי טרור ברצועה

בנוסף, תקפו המטוסים דירה מבצעית של פעיל חמאס במערך הנ"ט, תשתית המשמשת את אחד מבכירי הארגון ונכס אשר שימש את פעילי הארגון וממוקם בבניין רב קומות בשכונת אל פורקן. המטוסים תקפו גם מסגד ובו מפקדה מבצעית של ארגון הטרור, מפקדה נוספת ששימשה פעילים בכוח הנ"ט של חמאס ושתי דירות מבצעיות נוספות.

07:28 - דובר צה"ל אמר בתדרוך לכתבים הצבאיים כי הושגה שליטה על גדר הגבול של רצועת עזה, וטען כי אף מחבל לא נכנס ממנה. בנוסף, לדבריו, אין לצה"ל מידע על מנהרות שחצו את הגדר.

07:15 - הותרו לפרסום שמותיהם של 38 חיילי צה"ל שנפלו במלחמה

תקיפת מפקדות מבצעיות

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד