ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ההחלטה של ראשי הקואליציה

הליכוד: "ראשי הקואליציה הסמיכו את ראה"מ לפעול לממשלת אחדות"

ראשי הקואליציה התכנסו ותמכו ללא יוצא מן הכלל בהקמת ממשלת אחדות. בנוסף, ראשי הקואליציה הסמיכו את ראה"מ לפעול לממשלת אחדות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתנגד להקמת כל פורום ביטחוני מעבר לקבינט המדיני-ביטחוני הקיים, כך לדברי מקורביו. כל הפרטים

הליכוד: "ראשי הקואליציה הסמיכו את ראה"מ לפעול לממשלת אחדות"
איתמר בן גביר צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראשי הקואליציה התכנסו הבוקר (שלישי) לדיון על הקמת ממשלת אחדות לאומית. מהליכוד נמסר: "הסתיימה ישיבת ראשי הקואליציה. כל ראשי הקואליציה, בלי יוצא מן הכלל, תמכו בהקמת ממשלת חירום לאומית והסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להקמתה".

מוקדם יותר, גורמים בלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמרו היום כי השר מתנגד להקמת כל פורום ביטחוני מעבר לקבינט המדיני-ביטחוני הקיים.

לדברי הגורמים, "בן גביר תומך בהקמת ממשלת חירום, למרות דעתו על גנץ ואיזנקוט, שאחראים בין היתר על המחדל של היום בהיותם ראשי מערכת הביטחון בעבר".

בסביבת בן גביר הוסיפו: "שלא ידברו על הניסיון הרלוונטי של גנץ ואיזנקוט, ראינו את הניסיון שלהם. יש להם חלק".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: "בן גביר, זה לא הזמן לפוליטיקה. זה הזמן לממשלת אחדות מיידית ובלי תנאים שתוביל את עם ישראל לניצחון מכריע מול החלאות בעזה. מספיק לבזבז זמן על שטויות, עם ישראל נלחם על הקיום שלו".

השר אבי דיכטר הגיב: "איתמר בן גביר עצור. הגיע זמן אחדות עד הניצחון".

השר ניר ברקת כתב: "כל דקה שעוברת ולא קמה ממשלת אחדות היא נזק במאמץ המלחמתי של מדינת ישראל ומעכבת את האחדות בעם. אני קורא לכולם לגלות גדלות לב ומנהיגות ולהניח בצד כל שיקול פוליטי. עלינו להקים ממשלת אחדות בהקדם האפשרי כדי לאפשר לכוחות צה״ל להתרכז במשימה הניצחון. רק ביחד ננצח".

כזכור, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין קרא הבוקר להקמת ממשלת חירום לאומית באופן מיידי.

לוין כתב: "אזרחיות ואזרחי ישראל היקרים, הלב של כולנו קרוע ומרוסק נוכח הטרגדיה העצומה שאנו עוברים. אלו ימים קשים, שבהם נדרשת לכידות, נדרש חוסן ונדרש להמעיט בהצהרות".

לוין הוסיף: "בימים אלה נדרש דבר נוסף - הקמת ממשלת חירום לאומית באופן מיידי, ואני עושה בימים האחרונים מאמץ גדול כדי שכך יקרה. אלו ימים של מלחמה ובזכות חיילי צה״ל וכוחות הביטחון, ובזכות עמידה איתנה של העורף - ננצח בה".

עוד אמר: "אני מחבק ומחזק את משפחות הנופלים והנרצחים. מאחל החלמה מהירה לפצועים, ומייחל לשובם המהיר של החטופים הנמצאים בעזה. אני שולח חיזוק לחיילי צה״ל ולכוחות הביטחון. כולנו איתכם".

בתוך כך, גם יו״ר ש״ס אריה דרעי מסר הבוקר: "בדרכי כעת לקריית הממשלה בתל אביב, לפגישת ראשי הקואליציה אצל ראש הממשלה נתניהו. אני קורא לכל המעורבים והנוגעים בדבר - הקימו ממשלת חירום לאומית מיידית. אין לנו זמן לעיכובים נוספים, מדינת ישראל זקוקה כאן ועכשיו לקבינט חירום".

יצוין כי בשעה 11:30 יכונסו ראשי הקואליציה לדיון על מתווה ממשלת החירום שצפויה לקום.

מלחמת חרבות ברזל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד