ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
אם ארה"ב תתערב

חיזבאללה מאיים לתקוף חיילים אמריקאים

עורך העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, אומר כי אם ארה"ב תחליט להשתתף במלחמה, אז האמריקנים יהפכו באזור ליעדים לתקיפה. חיזבאללה רוצה לבצע פעולה צבאית שתביא להרג של שלושה חיילים ישראלים לפחות

חיזבאללה מאיים לתקוף חיילים אמריקאים
חיילים בגבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

עורך העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, איבראהים אל-אמין, מצטט הבוקר מקורות עלומים, שלפיהם, אם ארה"ב תחליט להשתתף במלחמה, אז האמריקנים יהפכו את כל המתקנים שלהם, האזרחיים, הרשמיים והצבאיים באזור ליעדים לתקיפה, כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

אל-אמין ציין כי ארצות הברית יודעת שלחיזבאללה ולפלגי ההתנגדות בבירות אחרות באזור יש את היכולות הצבאיות כדי להנחית מהלומות על כל גורם צבאי אמריקני שיקח חלק בלחימה, כולל נושאת המטוסים שתגיע לאזור.

אל-אמין גם ציין שהאמירה של חיזבאללה כי הירי אתמול בתגובה להרג אנשיו הוא "תגובה ראשונית" מראה שבחיזבאללה בוחנים את העניין מהזווית של "כלל הסימטריה" שלפיו הוא פועל תקופה ארוכה ושמחייב אותו לבצע פעולה צבאית שתביא להרג של שלושה חיילים ישראלים לפחות.

‏אל-אמין ציין כי פעולה שכזאת מצד חיזבאללה תוביל לתגובה מצד ישראל וזה עלול להוביל לעימות נרחב ולכן לעימות יש את התנאים שלו ביחס לארגון. לדברי אל-אמין, "בחיזבאללה לא רואים אותו (את העימות) כמקומי וככזה שהוא רק עניין של לבנון, כמו שהם רואים ורוצים בהקשר של העימות שהוא יועיל במערכה להגנה על ההתנגדות בפלסטין ולהכשלת התכנית של האויב בניסיון לבטל את ההשלכות האסטרטגית של מבצע מבול אל-אקצא".

‏עוד דיווח אל-אמין כי בהקשר של דרך הפעולה של המדינות והכוחות שנכללים במחנה הפרו איראני ("ציר ההתנגדות"), התיאום הקיים מתמקד בחידוש ההסכמה לסייע לפלסטינים ולאחר מכן בשיח על סף מסוים שייקבע, מה שעשוי לאפשר לדבר על מעבר לשלב של היערכות לאפשרות להשתתף במערכה גדולה נגד ישראל.

אל-אמין ציין כי הכוחות ב"ציר ההתנגדות" התעדכנו מהפלסטינים שהם במצב שמאפשר להם לשאת כל עימות צבאי, אבל זה לא מנע מהם לבקש סיוע בזירות אחרות. לדברי אל-אמין, יש מאמץ ליצור תנאים ואירועים על מנת להפחית את הלחץ על זה או לחייב את ישראל להפסיק את "שיגעון הדמים שלה" כך לדבריו.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד