ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"טובי המוחות עוסקים בנושא"

משפחות החטופים והנעדרים לנשיא: "אם יהיה צורך, נרעיד את המדינה"

חברי מטה משפחות החטופים והנעדרים נועדו עם נשיא המדינה והשמיעו בפניו את המצוקה הקשה. הם הביעו את דרישתם לעשות הכול על מנת להחזיר את כל השבויים והנעדרים בשלום הביתה. בפגישה נכח תא״ל גל הירש, שמונה על ידי הממשלה למתאם הטיפול בנושא הנעדרים והחטופים, והבטיח כי ״טובי המוחות עוסקים בנושא השבויים״

משפחות החטופים והנעדרים לנשיא: "אם יהיה צורך, נרעיד את המדינה"
הנשיא הרצוג בהצהרה צילום: לע"מ

חברי המטה להשבת החטופים והנעדרים נפגשו היום (שלישי) עם נשיא המדינה יצחק הרצוג במשכן הנשיא בירושלים. חברי המטה הביעו בפני הנשיא את מצוקתם הקשה, לנוכח אי הוודאות והחרדה הגדולה לגורל יקיריהם ויביעו בפניו את הדרישה לעשות הכול על מנת להשיב את כל השבויים והנעדרים בשלום הביתה.

נציגי המשפחות הביעו את כאבם על כך שארבעה ימים לאחר האירוע הנורא, שום גורם רשמי לא יצר עמם קשר על מנת לתת להם מידע ולענות על שאלותיהם הבוערות.

אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל, הביע בפגישה את כאבו ואמר כי הוא משמש כפה לכלל ההורים ובני המשפחות המצפים להשבת השבויים בהקדם האפשרי. ״עם כל הכבוד למלחמה, נחטפו ילדים, לא נקבל מצב שהם לא יגדלו שם תשע שנים עד שיחזירו אותם״, אמר אשל.

עדן דויד, אחיהן של תאיר והודיה הנעדרות, ציין כי ״להחזיר את החטופים הביתה זה הבסיס שלנו כחברה. לא ננצח במלחמה עד שכולם לא יהיו בבית. זה הבסיס. אם יהיה צורך, נרעיד את המדינה״.

בפגישה נכח גם תא״ל (מיל.) גל הירש, שמונה על ידי הממשלה לתפקיד האחראי על נושא הנעדרים והחטופים. הירש הודיע לנוכחים כי מוקד למתן מענה למשפחות החל לפעול, הבהיר כי נושא החטופים והשבויים נמצא ״על השולחן״ וכי ״מיטב המוחות עובדים כל העת על מנת להחזיר את החטופים״.

הנשיא הרצוג סיכם את הדברים ואמר: ״אנו במלחמה ויש לקחת זאת בחשבון. אך נושא השבויים והחטופים נמצא בראש סדר העדיפויות וכך הוא צריך להיות״.

ממטה משפחות החטופים והנעדרים נמסר: ״אנו מודים לנשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, שנענה לבקשתנו וניאות לפגוש בנו ומקווים שהממשלה ועמה כל הגורמים הבינלאומיים יבינו כי לא ננוח ולא נשקוט עד שכל יקירינו יחזרו הביתה בשלום״.

מלחמת חרבות ברזל יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד