כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שמירת שבת בעצת ראש הישיבה

נס ההצלה המסעיר של ניצולי המסיבה ברעים

בחור בן למשפחה חרדית ניצל מהטבח במסיבה בקיבוץ רעים בזכות שמירת השבת שקיבל על עצמו ונסע עם עוד שניים. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא ובזכות ראש הישיבה שביקש ממנו לשמור שבת בחודש תשרי 

נס ההצלה המסעיר של ניצולי המסיבה ברעים
מראות הטבח ברעים צילום: פלאש 90

נס הצלה של קבוצת נערים ממשתתפי המסיבה בקיבוץ רעים בזכות השבת, אחד הניצולים ממשתתפי המסיבה חושף את סיפור הצלתו הפלאי. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הניצול הוא בן למשפחה חרדית במרכז הארץ בחור ישיבה לשעבר שהתרחק מחיי תורה ומצוות, ומשמש בין היתר כדרייבר וצלם של אורחים מחו"ל הבאים לארץ. בשבוע של סליחות הגיע במסגרת עבודתו יחד עם שלושה גבירים מארה"ב להתברך לקראת השנה החדשה אצל ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין בבני ברק לאחר שהאנשים התברכו ופנו לצאת מחדרו של ראש הישיבה, פנה אליו ראש הישיבה ואמר לו גם אתה צריך ברכה לשנה טובה, והפטיר באומרו שנה טובה זה לא דבר שבא מאליו, צריך להשקיע בשביל לזכות לזה.

תוך כדי שהוא לוחץ את ידיו בחמימות אומר לו ראש הישיבה תקבל על עצמך לשמור שבת בחודש תשרי, וזה יהיה לך לברכה לשנה טובה. הבחור התרגש מאוד ובדמעות אמר לראש הישיבה שהוא מקבל על עצמו את הדבר.

הבחור אכן שמר את השבתות, וביום שישי האחרון ערב שמחת תורה בעודו מבלה במסיבה הוא פונה לחבריו השוהים עמו ואומר להם, תקשיבו כאן אני לא אוכל לשמור את השבת, ואת המילה שלי אני לא מפר, לכן אני פורש מהמסיבה עכשיו, והפציר בהם לבא עמו, שניים מחבריו נאותו להצטרף עמו, והיתר נותרו במקום. 

ביממה האחרונה התוודעו השלושה, כי חבריהם נרצחו, ואילו הם נצלו בזכות השבת.

מלחמת חרבות ברזל שבת שלום הרב חיים פיינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד