כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מיקירי חסידי גור בבלגיה

החסיד הוותיק נפטר ב'סטאנציע' בירושלים

הרב החסיד רבי אברהם משה קורנפלד ז"ל מחשובי חסידי גור באנטוורפן הלך הערב לעולמו באופן פתאומי בדירתו ברחוב אלשיך בירושלים והוא בן 84 בפטירתו. הלוויתו תתקיים הלילה בשמגר

החסיד הוותיק נפטר ב'סטאנציע' בירושלים
הרב החסיד רבי אברהם משה קורנפלד ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הערב באופן פתאומי, הרב החסיד רבי אברהם משה קורנפלד ז"ל מחשובי חסידי גור באנטוורפן והוא בן 84 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד באנטוורפן שבבלגיה בכ"ח תשרי ת"ש לאביו הרה"ח רבי ישראל ברוך קורנפלד ז"ל ולאמו מרת מירל ע"ה. 

היה בן משפחה של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל אביו ר' ישראל ברוך קורנפלד ז"ל היה דודו של רה"י, אחיו הרב שמאי קורנפלד ז"ל היה חמיו של הרב שטיינמן. 

בילדותו למד ב'יסודי התורה' ולאחר מכן נסע עם האניה לארץ ישראל ללמוד בישיבת 'שפת אמת' של חסידות גור שם הרבי ה'בית ישראל' מגור זצל קירבו מאוד, בישיבת שפת אמת היה מתלמידיו האוהבים של הרבי הפני מנחם מגור והיה בחבורה של ה'ברונרסטים' ביחד עם האדמו"ר מגור שליט"א. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' אברהם משה היה שם דבר באנטוורפן. ושם דבר בשטיבל עצמו של חסידות גור, הוא הגבר כי ישא עול, הוא הגבר שנתן מזמנו מכוחו לשטיבל. היה ממשכימי קום, ידעו כולם שמשה בשטיבל לא יחסר כלום וכלום. היה מנאמני הגבאי רבי חיים מאנדל ז"ל כל בוקר היה לומדים יחד.

בשבתות הגיע לפנות בוקר לבית הכנסת, במוצאי שבת שכולם הלכו הביתה. היה נשאר ואוסף את הספרים לארון, והיה הולך ישר להכין סעודת מלוה מלכה.

היה חסיד אמיתי ללא פשרות שקבע עיתים לתורה, למחייתו עבד בבורסה, ומאוחר יותר היה שותף בחברה גדולה באנטורפן והיה מגדולי תומכי מוסדות גור.

מכריו מהשטיבל באנטוורפן מספרים כי ר' משה היה נותן בחשאי כספים גדולים לגבאי שיתן לנזקקים, והתנאי היה שיהיה ללא ידיעה וללא פרסום. 

מאז תקופת מגפת הקורונה היה בארץ ישראל, ב'סטאנציע' ברחוב אלשיך בירושלים שאותה קנה עוד בימי הרבי הבית ישראל, שם הייתה הדירה שקנה בשביל שמתי שמגיע לארץ ישראל יהיה לו היכן להיות. , הערב כאמור הוא נפטר שם באופן פתאומי.

זכה והקים משפחה לתפארת רעייתו מרת חיה קורנפלד שתחי' מראשי המחנכות ופעילת תנועת הבנות באנטוורפן, בנים, בנות, חתנים, נכדים ונינים ההולכים בדרך התורה. אחיו הגדול הרב פנחס קורנפלד מראשי קהילת מחזיקי הדת אנטוורפן.

בחודש אלול תשפ"א נפטרו שתי נכדותיו הבנות הינדא לאה וגיטל אדלר ע"ה שנהרגו בתאונה מחרידה באנטוורפן.

הלווייתו תתקיים הלילה בשעה 12:00 מבית הלוויות 'שמגר' בירושלים להר המנוחות ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בלגיה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד