י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
נושאת המטוסים חונה בים התיכון

מטוס עמוס תחמושת אמריקנית נחת בישראל

מטוס עמוס תחמושת אמריקנית נחת הלילה בישראל. והוא לא יהיה האחרון. לצד זאת נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה ביותר הגיעה לים התיכון ועליה 90 כלי טיס, טילים נגד מטוסים וכמובן צוות של אלפי חיילים מיומנים | במקביל שר החוץ בלינקן מתארגן להמראה לישראל

מטוס עמוס תחמושת אמריקנית נחת בישראל
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

הסיוע האמריקני – לא רק בדיבורים. אחרי הנאום המחבק של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, מטוס ראשון ועליו תחמושת אמריקנית נחת הלילה (בין שלישי לרביעי) בישראל. גם נושאת המטוסים האמריקנית עליה הכריזה ארה"ב נמצאת כבר באזור הים התיכון למקרה הצורך.

מטוס ועליו תחמושת מתקדמת נחת בבסיס 'נבטים' בדרום. בצה"ל הסבירו כי התחמושת נועדה לאפשר מהלומות משמעותיות והיערכות לתרחישים נוספים.

"אנו מודים על הגיבוי והסיוע האמריקאי לצה"ל בפרט, ולמדינת ישראל בכלל, בתקופה מאתגרת זו. אויבנו המשותפים יודעים כי שיתוף הפעולה בין הצבאות חזק מאי פעם, והוא חלק מרכזי בהבטחת הביטחון והיציבות האזורית", נמסר מצה"ל.

מטוסים על נושאת המטוסים. צילום: צבא ארצות הברית.

מפקד פיקוד המרכז האמריקני, מייקל קורילה, אמר על הגעת נושאת המטוסים: "הגעתם של כוחות משמעותיים אלה לאזור, זה איתות הרתעה חזק לכל גורם עוין לישראל - אם ישקול לנסות לנצל את המצב הזה".

משקלה של נושאת המטוסים הינה כ-100,000 טונות. אורכה 337 מטר. הצוות מגיע ל-4,297 לוחמי ים. ע"ג סיפונה שלל מערכות הגנה וטילים נגד מטוסים, והיא נושאת על סיפונה 90 כלי טיס.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבהיר פעם נוספת לאחר הגעת משלוח התחמושת הראשון ואמר: "נדאג שלישראל יהיה מה שהיא צריכה כדי לדאוג לאזרחיה, להגן על עצמה ולהגיב למתקפה הזו. ברגע זה עלינו להיות ברורים: אנחנו עומדים לצד ישראל. האכזריות של חמאס, צמא הדם, מזכירה את ההשתוללויות הקשות ביותר של דאעש. זה טרור, ואין לכך הצדקה. חמאס אינו עומד על זכותו השווה של העם הפלסטיני לכבוד ולהגדרה עצמית - הוא משתמש באזרחים פלסטינים כמגן אנושי".

שר ההגנה: "מסייעים לישראל בשחרור החטופים"

מוקדם יותר, אמר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "יש לנו כבר עכשיו גורמים בישראל, שמסייעים לישראל 'בסוגיות מודיעיניות' בכל הקשור לשחרור חטופים".

מטוסי קרב של צבא ארה"ב. צילום: צבא ארה"ב.

לצד זאת, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להגיע מחר (חמישי) לביקור בישראל, בעקבות מלחמת חרבות ברזל המתנהלת מול ארגוני הטרור בעזה. את הדברים אישר דובר הבית הלבן, מתיו מילר בהצהרה היומית שלו לתקשורת.

כמו כן ציין הדובר כי לפחות 20 אזרחים אמריקנים מוגדרים נעדרים, זאת לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר בנאומו השלישי מאז פרוץ המלחמה, כי לפחות 14 אמריקנים נרצחו על ידי מחבלי חמאס. "איראן ידעה על התכנון של חמאס, אבל לא את הטיימינג", טען הדובר מילר.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד