כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מעוררת סערה

זעם על חברת הכנסת: "גם בעזה נטבחות משפחות שלמות"

בעיצומה של מלחמה ואחרי מעשי טבח שלא נראו בעולם מאז השואה האיומה, חברת כנסת ישראל מגנה את צה"ל על תקיפותיו ועושה השוואה בין הטבח בתושבי עוטף עזה לבין המתקפות הצה"ליות ברצועה

זעם על חברת הכנסת: "גם בעזה נטבחות משפחות שלמות"
בית שרוף בכפר עזה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אחר הסערה שעורר חברה למפלגה עופר כסיף, חברת הכנסת עאידה תומא סולימאן תוקפת את ישראל שמשלמת את המשכורת, הרכב הלשכה וכל הנלווה לכך.

"הזוועה המתגלגלת מזה ארבעה ימים גורמת כאב אנושי בלתי נסבל. אזרחים ישראלים ופלסטינים מאבדים את חייהם, משפחות מאבדות את יקיריהן. הכאב הוא גדול מנשוא", כותבת הח"כית בהשוואה מקוממת.

"אתחיל מהסוף: יש ותמיד הייתה דרך אחרת של להוציא את האזרחים ממעגל הדמים, ולחתור מיד לפתרון פוליטי שיסיים את המצור והכיבוש ושיבטיח חיים שלווים ובכבוד לכולם ולכולן.

רצועת עזה נמצאת תחת מצור אלים וברוטאלי מזה שני עשורים. לא בכדי הוגדרה ככלא הפתוח הכי גדול בעולם. הכיבוש דיכא ועודו מדכא את תושביה: טפטוף מים וחשמל, הרעבה, הכנסת מזון לפי ספירת קלוריות. בעזה חולים וחולות מתים בהמתנה לקבלת טיפול רפואי.

השתוללות המתנחלים ופשעיהם בשטחים הפלסטינים הכבושים, הטיהור האתני באזור סי והפרקטיקות של עליונות יהודית גם הם ניבאו פיצוץ. יחד עם זאת, ולמרות כל זאת, קריאתנו להוציא את האזרחים מחוץ למעגל הדמים היתה ונותרה קריאה ערכית המחייבת את כל הצדדים. דווקא בגלל שהעם שלי - העם הפלסטיני - שילם בחייהם של רבבות חפים מפשע, חשוב לומר שפגיעה בנשים, בילדים, בקשישות, באזרחים בלתי מעורבים בכלל - אינה הדרך.

לקיחה בשבי של נשים וילדות-אינה הדרך. הכיבוש ארור וחובה להתנגד לו. אבל אסור לתת יד להשחתה המוסרית שהוא מביא. אל לנכבש להידמות לכובש. המאבק של העם הפלסטיני צודק, וחשוב שישאר כך.

כל מי שעוקב אחרי החדשות - וכולנו כאלה, ליבו נחמץ אל מול הזוועות שקורות. גם בעזה נטבחים עכשיו אזרחים, נהרגים ילדים ונשים ומשפחות שלמות נמחקות מהחיים במחי יד.

תקשיבו טוב למה שמציעים אל מול הכאב הזה - עוד מאותו הדבר: השטחת עזה, להכות עוד, לרצוח עוד, להמשיך לכלוא, עד שהכל יתפוצץ שוב. ברגעים חשוכים אלה חובה לזכור שהרעבה והצמאה מכוונת של אזרחים היא לא הפתרון, עוד דם ועוד קורבנות חפים מפשע זה לא הפתרון, אף פעם לא היה ולעולם לא יהא". דברי הח"כית ברשת X (טוויטר לשעבר)

מאות תגובות קשות וחריפות הוטחו בח"כית ובצדק. הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב ב'ערוץ 12' ואמר: "יש ח"כית שנותנת לגיטימציה לטרור ולטבח הרצחני, קוראים לה עיידה תומא סולימאן שפרסמה אוסף ציוצים הזויים. אם היא לא נפסלת בבחירות הקרובות על סעיף של תמיכה בטרור - אפשר לסגור את ספר החוקים".

עורך 'בקהילה', שלמה קוק הגיב לה וכתב: "חיית אדם כמוך צריכה לשבת מאחורי סורג ובריח. כל רגע בו את חברה בכנסת ישראל ומתפרנסת מהמיסים של אזרחי ישראל הוא חרפה למדינה שלנו ולאנושות בכלל".

עורך 'בחדרי חרדים' לשעבר, אברהם גרינצייג הגיב לה וכתב: "יש בי תקווה כמוסה שרקטה חמאסית טועה תיפול אצלך בסלון ואז תסבירי כאן בשרשור שזו הייתה רקטה מוצדקת של לוחמי חופש שפגעו בך בגלל שאת חברה בכנסת של "הכובשים" תומכת טרור מתועבת".

גם חבר הכנסת לשעבר יואל חסון הגיב ותקף: "את לא אמורה להיות בעד זכויות נשים וילדים? יא צבועה עלובה".

חברי כנסת מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה עאידה תומא סלימאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד