כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הנס הגדול של הישיבה באופקים

העובד הערבי מעזה התקשר: איפה אתם בחג?

בצל הטבח הנורא והמתועב, בקהילה החרדית באופקים מספרים על ניסים גלויים שחוו | בישיבת 'תורת ישראל' בירר לפני החג עובד ערבי שפוטר האם בשמחת תורה הם נמצאים בישיבה? | 'בחדרי חרדים' מביא את הסיפור המלא 

העובד הערבי מעזה התקשר: איפה אתם בחג?
היכל ישיבת תורת ישראל באופקים צילום: באדיבות המצלם

הסיפור הבא נראה כאילו נלקח מעולם אחר אבל הוא התרחש בעיר אופקים - העיר שספגה קורבנות רבים במלחמה שפרצה בשמחת תורה. כאן ב'בחדרי חרדים' ביררנו את הסיפור שהתברר כאמיתי לכל דבר שבסופו כמו תמיד עולה כי הכל נגזר מלמעלה, לכל כדור יש כתובת ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים.

ישיבת 'תורת ישראל' לצעירים באופקים שעל ידי ישיבת 'עטרת שלמה' ממוקמת בסמוך לאזור שבו הסתובבו המחבלים בשמחת תורה, רצחו וטבחו ואף לקחו בני ערובה. 

לפני מספר חודשים פוטר מהישיבה עובד ערבי מעזה עקב מספר גניבות שהתרחשו באזור, וחשד שעלה כי ידו במעל. במהלך חול המועד אותו עובד ערבי מעזה מתקשר למנהל הישיבה הרב עודד ושואל אותו "תגיד לי בחג שמחת תורה אתם בישיבה? עם כל הבחורים?", הרב עודד השיב לו "למה אתה שואל? אתה צריך עבודה?", הוא בתגובה ענה כי הוא מתעניין בשביל חבר שלו שביקש לשאול. השיב לו הרב עודד "ודאי זה החג של התורה, כולם מגיעים לישיבה". 

רק לאחר שהתגלו מימדי האסון הנורא שהתרחש במהלך השבת, התברר כי המידע שניסה להשיג אותו עובד ערבי היה חלק מהתכנון הקפדני של מחבלי חמאס והאירוע יכל להסתיים באסון כבד יותר. מצמרר רק לחשוב מה היה עלול לקרות באם המחבלים היו חלילה מצליחים להגיע גם לישיבה.

הידיעה על הנס הגדול פשטה בקהילה החרדית בעיר במהלך החג, בנוסף לעובדה כי מספר בחורים שעשו את דרכם באותו בוקר לתפילה והקפות בישיבה, נתקלו במחבלים וניצלו בנס. 

כמו כן, ניסים גלוים היו גם במושב החרדי תפרח הנמצא במרחק 10 דקות ממוקדי ההתרחשויות המזוויעות בדרום, המושב שהיה ללא שמירה וללא שוטרים בחג, ועם אלפי בחורי ישיבות שבאו לחגוג את שמחת תורה במושב המאכלס כ-11 ישיבות כשהעיקרית שבהן היא ישיבת תפרח המונה למעלה מ - 1000 בחורים. 

התפילות וההקפות התנהלו בצל אזעקות ונפילות בכביש ליד המושב, כשטנקים רבים וציוד צבאי חולפים כל העת ליד המושב. 

מלחמת חרבות ברזל אופקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד