ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"עד כדי לינץ'"

בבתי החולים מאושפזים מחבלים לצד פצועים: במשרד הבריאות חוששים

במשרד הבריאות חוששים מביצוע לינץ' במחבלי החמאס שנפגעו והורו לקציני הבטחון של בתי החולים להיערך בהתאם |"עם קבלת דיווח על פינוי מחבל יש לפנות לסייע דחוף להתמודדות עם הפרות סדר"

בבתי החולים מאושפזים מחבלים לצד פצועים: במשרד הבריאות חוששים
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

לפחות שלושה מחבלים של ארגון הטרור חמאס מטופלים בבתי חולים בישראל יחד עם פצועים ישראלים מהמלחמה, כך מתפרסם ב-ynet. הפצועים והמחבלים שוכבים לעיתים ממש באותה המחלקה.

בכירים בבתי החולים מספרים לאתר כי הם אולצו לקלוט את המחבלים שנפצעו ובמקביל העבירו בקשה למשרד הבריאות לקחת את העזתים שנפצעו ולהעביר אותם למתקן צבאי בו יקבלו את הטיפול הרפואי לו הם נזקקים.

בתוך כך, במשרד הבריאות חוששים מלינץ' והנחו את הקב"טים של בתי החולים להיערך בהתאם. בהודעה שפרסמו הם כותבים כי הם חוששים מלינץ שיבוצע במחבלים. "אנו מעודכנים על פינוי מחבלים לטיפול בבתי חולים. במקביל דווח על כוונות אזרחים להפרות סדר עד כדי לינץ'".

ההוראות שפורסמו במכתב ברורות: "עם קבלת דיווח על פינוי מחבל יש לפנות לתחנה הטריטוריאלית לסייע דחוף להתמודדות עם הפרות סדר, לפנות למפקד לסיוע. שימו לב - אושר על-ידי פיקוד צה"ל סיוע חיילי יחידות סיוע בבתי החולים במשימות סדר ציבורי".

ברקע הדברים, הבוקר (רביעי) עדכן משרד הבריאות על 471 פצועים שמאושפזים בבתי החולים נכון לשעה 09:00 בבוקר, מהם 109 קשה, 199 בינוני ו-183 קל. עד כה פונו לבתי החולים 3,007 פצועים, מהם: 28 אנוש, 345 קשה, 563 בינוני, 1,609 קל, 123 חרדה ו-228 בהערכה רפואית. 

מלחמת חרבות ברזל חמאס בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד