ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
העולם דרוך

האם המלחמה תוביל לזינוק במחירי הנפט?

אנליסטים צופים השפעה מוגבלת על המחירים בטווח הקצר מכיוון שלא ישראל ולא עזה הן יצרניות משמעותיות | עם זאת השווקים עוקבים בדריכות אחר המשך המלחמה

האם המלחמה תוביל לזינוק במחירי הנפט?
באר נפט: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מחירי הנפט העולמיים זינקו מאז פרצה המלחמה בין ישראל לחמאס על רקע תהיות כיצד הסכסוך עלול להשפיע על ייצור האנרגיה במזרח התיכון. ביום שני, מדד ברנט גולמי העולמי עלה ב-4.2% ל-88.15 דולר לחבית, בעוד שמדד הנפט בארה"ב עלה ב-4.3% ל-86.38 דולר לחבית.

המחירים ביום שלישי ירדו מעט, כאשר ברנט גולמי שמיוצר ברובו בסעודיה וכן מדד הנפט בארה"ב ירדו ב-36 סנט ו-35 סנט, בהתאמה.

על אף שישראל ורצועת עזה אינן יצרניות נפט משמעותיות, השווקים עוקבים בדריכות מחשש שהמלחמה עלולה להוביל לאי יציבות אזורית רחבה יותר. המזרח התיכון הוא ביתם של כמה מיצרניות הנפט הגדולות בעולם, כולל איראן וסעודיה, כמו גם נתיבי מעבר מרכזיים כמו מיצר הורמוז, הידוע כ"טבעת הנפט" החשובה בעולם.

עם זאת, למרות שהרבה יהיה תלוי איך תימשך המלחמה, אנליסטים אומרים שההשפעה המיידית על מחירי האנרגיה צפויה להיות מוגבלת. בניגוד לעלייה במחירי הנפט בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה בשנה שעברה, הלחימה לא מערבת ישירות מדינות מייצרות נפט.

בנק מורגן סטנלי אמר בהודעה ביום שני כי הסיכון בטווח הקרוב לאספקת הנפט היה נמוך, אך זה עשוי להשתנות אם הסכסוך יתפשט למדינות אחרות.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד