כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"איך נפלו גיבורים"

מזעזע: האחיין נרצח במסיבה והבן נפל בקרב

מתן אברג'יל הי"ד בן 19 מהישוב חרמש בשומרון - נהרג בהגנה על יישובי העוטף. יממה קודם לכן התבשרה המשפחה כי בן דודו נרצח במסיבה ברעים

מזעזע: האחיין נרצח במסיבה והבן נפל בקרב
מתן אברג'יל הי"ד צילום: באדיבות המצלם

מתן אברג'יל הי"ד בן 19 מהישוב חרמש בשומרון - נהרג בהגנה על יישובי העוטף. מתן הוא הקטן מבין 4 אחים, 2 אחיו גויסו בצו 8 ונלחמים בצפון ובדרום.

בן דודו נרצח במסיבת הטבע בדרום. מתן שירת בגולני ונפל בראשון סמוך למחסום ארז. אביו אריק: "חרף את נפשו בקרב מול בני עוולה אכזריים ללא צלם אנוש, בלבנו ישכון לעד הפרח שלנו" ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "משפחה וותיקה ואהובה בחרמש, שכולה מגויסת למען עם ישראל. הלב נשבר. אבל אנחנו נמשיך לעמוד כצוק איתן, ההתיישבות בשומרון ומדינת ישראל ימשיכו להתפתח לבנות ולהבנות".

מתן אברג'יל בן ה- 19, הוא הנרצח הרביעי במועצה אזורית שומרון. בשעות הלילה המאוחרות הגיע ראש מועצת שומרון יחד עם קצין העיר וחברי המשפחה לבשר את הבשורה המרה להוריו.

מתן שירת בגולני, בן למשפחה וותיקה בישוב חרמש שבשומרון. אמו עובדת מועצה אזורית שומרון. הוריו שמעו ממנו בפעם האחרונה ביום שבת.

יום קודם לכן קיבלה אמו את הבשורה שאחיינה נרצח במסיבת הטבע, ובשעות הלילה המאוחרות נודע לה כי בנה נפל בקרב.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "מתן כשמו כן הוא נתן את עצמו למען תקומת עם ישראל, משפחת אברג'יל היקרה משפחה וותיקה ואהובה בישוב חרמש, שלושת בניה התגייסו להלחם על הארץ הזו, ואחד נפל בקרב. לבנו שבור, אבל נמשיך לעמוד כצוק איתן, ההתיישבות בשומרון ומדינת ישראל ימשיכו להתפתח לבנות ולהבנות".

אריק אביו של מתן מספר עליו בדמעות: "אמש התבשרנו על נפילתו של בננו היקר מכל מתן הי"ד אשר חרף את נפשו בקרב מול בני עוולה אכזריים ללא צלם אנוש! חשוב לי שתדעו שמתן בן הזקונים שלנו היה ממש ילד מיוחד, אין אדם שהכיר אותו ולא אהב אותו. ילד צנוע, שקט, שעשה הרבה חסדים עם סביבתו ויחד עם זה קשוח, נחוש, ועצמאי שיודע להשיג בכוחות עצמו את רצונו. לפני כ 3 חודשים סיים מסלול לוחם בגדוד 13 בגולני והוענק לו אות הצטיינות ממפקד בא"ח גולני אשר העניק לו את כומתתו האישית לאות הערכה על תפקודו. מתן נפל על הגנת המולדת והצלת חיי האזרחים שהיו במצוקה היה משימת חייו. עצוב לנו שלא יהיה איתנו עוד פיזית, אבל בליבנו הוא ישכון לעד לא נשכח את הפרח בן ה 19 שלנו לעולם".

מהישוב חרמש נמסר: "הישוב חרמש מרכין ראש עם היוודע דבר מותו של בן הישוב היקר מתן אברג'יל שחרף נפשו, להגנה על יישובי הדרום והמולדת. מתן שלנו ילד אהוב, מתנדב בכל מקום, מלח הארץ, "איך נפלו גיבורים". מתגעגעים אליך כבר עכשיו".

השם יקום דמם.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד