ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עומק המחדל

מקור אמריקני: נתניהו הוזהר מראש על מתקפת חמאס

אחרי הפרסום ב-ynet כי ראש הממשלה נתניהו הוזהר לפני ימים אחדים על ידי שר המודיעין המצרי על מתקפה אימתנית שמתכנן חמאס על ישראל ולא ייחס לה חשיבות, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני טוען שנתניהו הוזהר מכיוון מצרים שלושה ימים לפני המתקפה

מקור אמריקני: נתניהו הוזהר מראש על מתקפת חמאס
בנימין נתניהו, ראש הממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

מקור נוסף טוען שנתניהו עודכן מראש לקראת מתקפת חמאס, אך לא ייחס לכך חשיבות. מדובר ביו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני מייקל מקאול שטוען כי מצרים הזהירה את ישראל מפני "אירוע שכזה" שלושה ימים לפני תחילת המלחמה. כך דווח ב-ynet.

מקאול שמשתייך אגב למפלגה הרפובליקנית, אמר לעיתונאים: "אנחנו יודעים שמצרים הזהירה את הישראלים שלושה ימים לפני כן שאירוע שכזה יכול לקרות" אך הוסיף, "אני לא רוצה להתייחס לכך כי זה מסווג, אבל אזהרה ניתנה. השאלה היא באיזו רמה".

הוא העריך שתכנון המתקפה הגדולה והמוצלחת מבחינתו של חמאס, החל כבר לפני שנה. "לא ממש ברור לנו איך פספסנו את זה. לא ממש ברור לנו איך ישראל פספסה את זה", סיכם את דבריו לעיתונאים.

מוקדם יותר היום הכחישו מקורות מצריים בכירים את הפרסום על האזהרה המוקדמת בדבר כוונתו של חמאס להוציא לפועל מתקפה סדר גדול כזה.

ב'ניו יורק טיימס' פורסם שארצות הברית אספה פיסות מודיעין שמהן עולה כי כמה מנהיגים איראנים דווקא הופתעו ממתקפת חמאס. גורמים אמריקנים, שמסרו זאת לעיתון, ציינו כי ארצות הברית, ישראל ובנות ברית נוספות לא מצאו עד כה מידע שאיראן מעורבת ישירות במתקפת הפתע של חמאס.

נזכיר כי שלשום פורסם ב-ynet כי שר המודיעין המצרי עבאס כאמל, והעביר מסר ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הזהיר מ"משהו חריג, מבצע אימתני", שעומד להתרחש מכיוון עזה, אולם בישראל "היו אדישים" והתרכזו במתיחות ביהודה ושומרון.

 

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד