כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נלחמים על הבית

ברלין נושאת תפילה לשלום ישראל: "ביטוי חשוב לסולידריות בתקופה קשה זו"

בכירים מצמרת השלטון הגרמני הגיעו להשתתף בעצרת תפילה בבית הכנסת המרכזי בברלין, שם הביעו את תמיכתם הבלתי מסוייגת בישראל ודרשו להפסיק באופן מיידי כל תמיכה בעזה, הנשלטת על ידי החמאס

ברלין נושאת תפילה לשלום ישראל: "ביטוי חשוב לסולידריות בתקופה קשה זו"
ברלין נושאת תפילה לשלום ישראל צילום: באדיבות המצלם

בעקבות המתקפה המחרידה של חמאס על ישראל, בה נרצחו למעלה מ-1200 יהודים, השם ייקום דמם, נערכה עצרת תפילה מיוחדת בבית הכנסת המרכזי של העיר ברלין, גרמניה, לזכרם של הנרצחים ולהבעת סולידריות עם ישראל.

בעצרת התפילה, שנערכה על ידי הקהילה היהודית בעיר הבירה הגרמנית, השתתפו נציגים רבים מהפוליטיקה הגרמנית, לצד יהודי הקהילה. כולם הגיעו להביע הזדהות עם ישראל בשעתה הקשה.

לצד המארח רב העיר ושליח חב"ד הרב יהודה טייכטל ושגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור, השתתפו גם ראש עיריית ברלין, סגן נשיא הבונדסטאג הגרמני, נשיא בית הנבחרים של ברלין, וכן נשיא המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה והנציב הממשלתי הפדרלי לחיים יהודיים ומאבק באנטישמיות.

בכירי המשתתפים נשאו נאומים מרגשים, ובהם הם הדגישו באופן חד וברור את תמיכתם בישראל ואת דרישתם להפסקה מיידית של הסיוע הגרמני לעזה הנשלטת על ידי הארגון הרצחני חמאס.

ברלין, בירה אירופית עם חיים יהודיים משגשגים, הפכה לזירת הפגנות פלסטיניות רבות בימים האחרונים, בהם חוגגים ולועגים לקורבנות הטרור של חמאס.

"תפילה זו היא ביטוי חשוב לאחדותנו ולסולידריות שלנו עם ישראל בתקופה נחוצה זו", אמר הרב טייכטל, "אנו מעריכים את תמיכתם של מנהיגינו הפוליטיים והקהילה כולה, ומתפללים למען קורבנות המתקפה הנוראית הזו".

הרב יהודה טייכטל מלחמת חרבות ברזל גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד