ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מאשים את המודיעין הישראלי

טראמפ מלגלג על נתניהו וגלנט ומשבח את חיזבאללה

דונלד טראמפ האשים את המודיעין הישראלי בטבח בשמחת תורה "הם לא יכולים לשחק משחקים". טראמפ התייחס לחיסול מפקד כח קודס ב-2020 ואמר: "ביבי איכזב אותנו"

טראמפ מלגלג על נתניהו וגלנט ומשבח את חיזבאללה
טראמפ ונתניהו צילום: פלאש 90
בעוד ישראל נמצאת בשעתה הקשה ביותר ונאבקת בגלי טרור קשים מנשוא, נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ תוקף בחריפות את ראש הממשלה, את שר הביטחון ואת הכשל המודיעיני שקדם למלחמה. הוא אמר כי "ישראל לא הייתה מוכנה", ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "אכזב אותו".
הנשיא לשעבר טראמפ האשים את המודיעין של ישראל על כך שלא הצליח לגלות את מתקפת חמאס בסוף השבוע. 

"אתה מדבר על המודיעין או על כמה מהדברים שהשתבשו במהלך השבוע האחרון, הם חייבים להתאפס על עצמם, כי הם נלחמים בכוח גדול מאוד. הם נלחמים באופן פוטנציאלי באיראן", אמר במהלך קמפיין בחירות בווסט פאלם ביץ'. "הם לא יכולים לשחק משחקים", הוא המשיך. "הם (ישראל) צריכים לחזק את עצמם".

טראמפ הוסיף והשתלח בשר הביטחון יואב גלנט וקורא לו "הטיפש הזה" על כך שאמר: "מקווה שחיזבאללה לא יתקוף את ישראל".

"חיזבאללה מאוד חכמים, ולהם יש איזה שר ביטחון או משהו שאומר, אני מקווה שחיזבאללה לא יתקוף אותנו מהצפון. מי שמע על טיפש שאומר דבר כזה". יצויין כי בהודעה שיצאה הבוקר מיהר גלנט להבהיר כי כלל וכלל לא אמר את הדברים. מטעם שר הביטחון נמסר: "שר הביטחון גלנט לא התייחס ולא התבטא בשום דרך למיוחס לו בפרסומים השונים, לפיהם ״הוא מקווה שחיזבאללה לא יתקפו אותנו מצפון״. מדובר בספקולציה מופרכת - שר הביטחון משוכנע ובטוח בכוחם של צה״ל וגופי הביטחון לפגוע בכל אויבנו, כפי שפועלים כעת נגד החמאס בעזה".

טראמפ הזכיר גם את החיסול ב-2020 של קאסם סולימאני, ראש כוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית. טראמפ חוזר על טענתו כי ראש הממשלה נתניהו סירב לספק לארה"ב סיוע בחיסול.

"לעולם לא אשכח שביבי נתניהו אכזב אותנו. זה היה דבר נורא מאוד. התאכזבנו מאוד, אבל עשינו את העבודה בעצמנו, וזה היה דיוק מוחלט, עבודה מפוארת ויפה", הוא אומר. "ואז ביבי ניסה לקחת על זה קרדיט. זה לא גרם לי להרגיש טוב מדי. אבל זה בסדר".

בנוסף בריאיון ל"פוקס ניוז" תקף טראמפ את נתניהו, ואמר כי נתניהו "נפגע מאוד" עקב המתקפה. "הוא לא היה מוכן. הוא לא היה מוכן וישראל לא הייתה מוכנה".

במקביל לדברים הנלוזים של טראמפ, חתנו ג'ארד קושנר נשמע אחרת לגמרי: "עכשיו יותר מתמיד חשוב שהעולם יעמוד איתן לצד ישראל. חיסול או השפלה חמורה של חמאס, ושחרור העם הפלסטיני מדיכוי חמאס, הם הדרך היחידה לשים קץ למעגל חסר ההיגיון הזה של אלימות וסבל אנושי".

קושנר השווה את המעשים של חמאס לאסון התאומים ואמר שמדובר במתקפה בקנה מידה שלא ראינו מעולם: "חבל שצריך מעשים כאלה כדי לאחד את האומה, אבל ראיתי ב-48 שעות האחרונות יש סימנים של מדינה שמתכנסת יחד ונלחמת על הארץ שלה".

בנימין נתניהו דונלד טראמפ איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד