כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כל הפרטים

ברקע התמשכות הלחימה: הוכרזו הקלות משמעותיות לעסקים

החשב הכללי מודיע על הקלות לעסקים קטנים ובינוניים במסגרת הקרן להלוואות בערבות מדינה | בין היתר: דחיית תשלומים, הקלה בהגשת הדוחות ועוד

ברקע התמשכות הלחימה: הוכרזו הקלות משמעותיות לעסקים
עסקים קטנים צילום: פיקסביי

במטרה לסייע בהתמודדות עם הקשיים שנובעים כתוצאה ממלחמת "חרבות ברזל", הודיע היום (חמישי) החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, על שורת הקלות במסגרת הקרן להלוואות בערבות מדינה.

בין יתר הצעדים הוכרז על דחיית תשלומי קרן ההלוואה (גרייס). כך שכל עסק אשר קיבל הלוואה במסגרת הקרן להלוואות בערבות מדינה יהיה רשאי לקבל דחייה על תשלומי קרן ההלוואה לתקופה של עד 3 חודשים. במהלך תקופת הגרייס ישלם הלווה את תשלומי הריבית על ההלוואה בלבד. לשם דחיית תשלומי קרן ההלוואה מתבקש העסק ליצור קשר עם נותן האשראי ממנו התקבלה ההלוואה.

כמו כן הוכרז על התאמת בטוחות. במסגרתן, כל עסק יהיה רשאי לבקש שחרור יחסי של הבטוחה שהועמדה כנגד ההלוואה בערבות מדינה, כך שהיא תותאם לאחוז שנקבע בהוראות הביצוע, ובלבד שבמועד הגשת הבקשה ההלוואה שולמה כסדרה. לשם התאמת הבטוחות מתבקש העסק ליצור קשר עם נותן האשראי ממנו התקבלה ההלוואה.

ובנוסף תחל הקלה בהגשת דוחות כספיים. עסקים המבקשים להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה ואין ברשותם נכון למועד ההגשה דוחות כספיים מבוקרים לשנת 2022, יהיו רשאים להגיש כחלופה מאזן בוחן מלא ודוחות מע"מ לשנת 2022.

ההקלות יהיו בתוקף עד ל-7 בדצמבר 2023.

בהודעה שפורסמה נמסר כי "אגף החשב הכללי ממשיך לעקוב באופן שוטף אחר התפתחות הלחימה והשפעתה על פעילותם של העסקים הקטנים והבינוניים, זאת במטרה לסייע ככל הניתן במתן פתרונות לאתגרים עמם הם מתמודדים בתקופה קשה זו".

מלחמת חרבות ברזל משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד