כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חרבות ברזל

פוסקי ההלכה הורו: מוקד מיוחד לשבת של איחוד הצלה

בהוראת גדולי פוסקי ההלכה יקום מוקד מיוחד לשבת קודש על ידי ארגון 'איחוד הצלה' שירכז את המידע מפיקוד העורף לקהילות החרדיות ברחבי הארץ

פוסקי ההלכה הורו: מוקד מיוחד לשבת של איחוד הצלה
איחוד הצלה אצל הראב"ד הגר"י סילמן צילום: באדיבות המצלם

לאור המצב הקשה השורר בארצנו ולאור האירועים שאירעו בחג שמחת תורה הוחלט בהוראת פוסקי הדור כי ארגון איחוד הצלה ירכז את כל המידע מפיקוד העורף וכל גופי הביטחון והצלה ויהווה הקשר הישיר עם רבני הקהילות והציבור החרדי להעברת הודעות והנחיות בשבת.

בישיבת מיוחדת שקיימו פוסקי ההלכה השתתפות אגף הלכה של ארגון איחוד הצלה, הרה"ג ר' אברהם ישעיהו קרליץ רב הארגון, הרה"ג ר' נפתלי הלפרין, ראש דסק דתי חרדי בענף ההסברה של פיקוד העורף רב סרן במיל' דני כהן, בוצעה סקירה על המאורעות שהתרחשו בשבת האחרונה ועל ההיערכות והחששות להמשך.

בסיום הישיבה יצאו הרבנים במכתבם הקורא להקים מוקד ייעודי שבמידת הצורך ירכז את כל המידע הרלוונטי מציל חיים מפיקוד העורף ולמנות בכל קהילה נציג שתפקידו להיות בקשר עם המוקד הייעודי להעברת המידע לידי רב הקהילה. על המכתב חתמו הגאב"ד הגאון רבי שריאל רוזנברג, הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן, הגאון רבי משה שאול קליין והגאון רבי מסעוד בן שמעון.

הרה"ג ר' נפתלי הלפרין שמונה לכך על ידי הרבנים מסביר כי האירועים האחרונים חידדו את הצורך הדחוף בהקמת מערך שכזה. לדבריו, אירועי הטרור הרצחניים שאירעו בחג שמחת תורה התרחשו בסמיכות לבתי כנסת ולאזורי מגורים של קהילות אשר לא היו מודעים למתקפה המתחוללת בקרבתם ולא התפנו למרחב מוגן.

מנהל אגף הלכה באיחוד הצלה הרה"ג ר' יעקב רוזנברג מסביר כי אגף הלכה של ארגון איחוד הצלה הוסמך על ידי פיקוד העורף לקבל את הדיווחים הרלוונטיים, ולאחר התייעצות עם רבנים ופוסקי הלכה ההוראות יעברו דרך רכזי הלכה ומתנדבים בסניפים לרבני הקהילות ובתי הכנסת ברחבי הארץ.

איחוד הצלה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד