י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פתרון נדרש

ההצעה שנבחנת: יישוב זמני יוקם עבור תושבי העוטף

משרד השיכון מנסה למצוא פתרון למגורי התושבים שניצלו מההתקפה הרצחנית בשבת האחרונה | בין היתר נבחנת האפשרות להקים יישוב זמני בשרון

ההצעה שנבחנת: יישוב זמני יוקם עבור תושבי העוטף
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היישובים שאליהם חדרו מחבלי החמאס בשבת האחרונה עדיין עומדים שוממים בחורבנם, ממתינים לשיקום נרחב שמן הזמן ייקח לא מעט שנים. לעת עתה, הם פונו למלונות בים המלח, שפיים ונתניה, אך ברור לכל כי פתרון זה הינו פתרון לטווח המיידי בלבד ואין כל ספק שנדרש פתרון לטווח הקצר, עד אשר התושבים יוכלו לחזור לבתיהם.

בין שלל הישובים שספגו אבדות נוראיות ופגיעות קשות ניתן למצו את הקיבוצים כפר עזה, בו התגורר עד כה 765 תושבים, ניר עוז עם 392 תושבים וקיבוץ בארי בו התגוררו טרם פרוץ המלחמה 1,047 תושבים. כמות ההרוגים עיין לא ברורה.

ב'כלכליסט' מדווח כי נבחנת הקמתו של ייושב זמני בשרון, בסמוך ליישוב מתן ולכפר ג'לג'וליה. מי שמגלגלים את הרעיון הם המועצה האזורית דרום השרון, בשיתוף פעולה עם רשות מקרקעי ישראל וקיבוצי עוטף עזה.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה ל'כלכליסט' כי "בהנחיית השר, פועל משרד הבינוי והשיכון כעת בשלושה אפיקים לטווח מידי, בינוני וארוך, זאת בשיתוף גורמים רלוונטיים, ונבחנים מספר פתרונות עבור תושבי אזור עוטף עזה. כשתתקבל החלטה נעדכן".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד